1) Antikorozní ochranu je třeba provádět každý rok

S ohledem na antikorozní ochranu existují dva druhy lidí – jedni se domnívají, že je to zbytečnost, druzí si zase myslí, že je nutné provádět ji pokud možno co nejčastěji. A zlaté pravidlo je jednoduché: nic se nemá přehánět.

Důležité je pro tuto proceduru vybrat zkušeného člověka nebo renomovanou firmu. Pokud je vše provedeno správně, efekt může trvat několik let (nebo dokonce až do „smrti“ vozidla). Perfektně provedená antikorozní ochrana může fungovat až deset let.

2) Rezivění je nezvratné a neopravitelné

Kolikrát jsme slyšeli šibeniční hlášku, „jestli už máš na autě rez, je zbytečné dělat antikorozní ochranu“? Asi mnohokrát. Přitom jde o oblíbený omyl, ve skutečnosti se auto, které vykazuje známky oxidace, dá celkem dobře opravit.

Musíme také vzít na vědomí, že existují různé typy protikorozní ochrany, takže v závislosti na tom, jak vážný je náš případ, odborník nám může poradit, jaká je nejlepší volba.

Rezavý flek lze většinou snadno vybrousit a přetřít, takže se ho zbavíte. Pokud dovolíte korozi dostat se hlouběji a růst, už moc možností nezbývá. Lze tedy říci, že čím dříve na korozi přijdete a provedete patřičný zásah, tím lépe.

3) Antikorozní ochrana se musí provést předtím, než se na autě objeví rez

Pokud se na různých částech vašeho auta objevila koroze, nepanikařte, stále existuje několik způsobů řešení. To, co mnoho lidí neví, je, že ačkoli proces oxidace na autě již začal, může být ještě zpomalen použitím protikorozní ochrany. Kromě toho, i přes známky počínající oxidace aplikací protikorozní ochrany zvyšujeme odolnost částí auta, které jsou v lepším stavu.

 




Navíc je vždy vhodné zeptat se odborníka, co je nejlepší pro náš konkrétní případ. Tímto způsobem můžeme zabránit dalšímu šíření rzi.

4) Antikorozní ochranu nemá smyl dělat, pokud už začala zima

Každé roční období se může stát nejhorším nepřítelem našeho vozu, a samozřejmě, drastické změny počasí ochraně proti rezivění nepomáhají.

A i když se zimy mohou stát jedním z nejkomplikovanějších období v pohledu oxidace našeho vozidla, neexistují žádné důkazy, které by ovlivnily výsledky týkající se kvality ochrany před korozí. Pokud se proces mine účinkem, je skutečným viníkem sůl, špína a nánosy prachy a bahna. Pokud je vaše vozidlo důkladně omyté, nemusíte se ničeho bát. A i když je proces ovlivněn počasím podmínkami, ochrana navíc je vždy lepší než žádná.

5) Moderní auta nerezivějí

Většina nových vozů, které dnes vidíme, má plastové kryty, aby se zlepšila aerodynamika a snížila spotřeba paliva.

To však nezabraňuje hromadění velkého množství vlhkých nečistot mezi podvozkem vozidla a plastovými kryty, což během času pomáhá vznikání koroze.

Když auta vyrobená v posledních letech porovnáme s vozidly z předchozích dekád, můžeme říci, že moderní automobily jsou proti korozi chráněna lépe, ale to neznamená, že jsou vůči rezivění imunní.