Promáčknutý plech na autě zamrzí stejně tak jako na motocyklu, lodi nebo i spotřebiči. Samozřejmě záleží na rozsahu promáčknutí, a zda lze příslušný díl s deformací demontovat a opravovat zvlášť, nebo je potřeba plech srovnat na daném předmětu.

Oprava promáčklin zvonem na čištění odpadů

Pro nejrůznější promáčkliny existuje mnoho lidových rad i zkušeností. Šikovní amatérští i profesionální opraváři si běžně vystačí s obyčejným zvonem na čištění odpadu. Zvon stačí přiložit na příslušné místo, přitlačíte a pak se pokusíte pomalým, ale plynulým tahem plech „vytáhnout“ do původní podoby.

Oprava gumovými paličkami

Pro opravu menších promáčklin stačí přiložit kus dřeva zabalený do hadru kvůli ochraně povrchu laku. Proti dřevu pak z opačné strany plech šetrně vyklepejte. V tomto případě hodně záleží na přístupu k danému místu a rozsahu pomačkaného plechu. Dříve si domácí kutilové pomáhali heverem na kliku. Na ten navařili silnější trubku, velkou dle rozsahu poškození plechu. Na protilehlé straně se plech položil trámem a silou heveru se pak podařilo plech vtlačit zpět do původní podoby.

Pokud máte jen malé promáčknuté plochy, je také možné použít tmel na bázi pryskyřice a skelné tkaniny. V současné době se ale používají moderní technologie, které dokážou odstranit drobné promáčkliny vcelku snadno. Autoopravny dokážou opravit poškození karoserie od krupobití nebo v důsledku deformace například od otevření dveří sousedního auta.

Rovnání přivařeným hřebíkem

Drobná promáčknutí se mohou vyrovnat i zvenčí, nesmí to být ale v nějaké hraně nebo v ostrém zlomu plechu. Pokud máte štěstí a poškozené místo je na rovné ploše, nemusí se příslušný díl demontovat, ani lakovat. Pro vyrovnání slouží indukční „tyčinka“, která poškozené místo na několik vteřin zahřeje na teplotu kolem dvou set až tří set stupňů. Poškozené místo se samo srovná díky pnutí plechu. Celá operace je zavržena poklepáním plastovým kladívkem, aby se uvolnilo napětí.

Zdroj fotografií: bumperdefender.com