Snadné a rychlé zjištění, že má auto vysoce opotřebovaný motor před smrtí

                   

Nikdo nechce koupit auto s poškozeným, opotřebovaným motorem, kterému už nezbývá moc „života“. Potíž pro ty, kteří si chtějí pořídit auto z druhé (či třetí) ruky, spočívá v tom, že je obtížné identifikovat problém bez konkrétních znalostí a kvalifikovaná diagnostika často stojí značnou částku. Naštěstí znalci přinesli čtyři malé tipy, které vám pomohou zjistit, zda je pohonná jednotka ve špatném stavu.

Prohlédněte si výfuk

Je zcela zřejmé, že výfukové potrubí nebude úplně čisté. Ale „špíny“ na výfuku jsou různé druhy. Při nákupu nového automobilu byste proto měli určitě zkontrolovat tento konstrukční prvek.

iZdroj obrázku: flickr

Vezmeme si čistý ubrousek a zkontrolujeme výstup tlumiče výfuku. Bude špinavý a zaprášený, ale měli byste vědět, že pokud jsou na ubrousku saze a stopy motorového oleje, situace s motorem je špatná.

Podívejte se na měrku oleje

Je bezpodmínečně nutné zkontrolovat hladinu oleje v pohonné jednotce. S tím nám pomůže „tyčka“ v olejové nádrži. Nás by ovšem neměla zajímat ani tak úroveň maziva, ale jeho barva. Mělo by být mírně průhledné a oranžové. Olej nikdy nesmí být černý.

i Zdroj obrázku: flickr

Všímejte si olejových výparů

Postup, jako je kontrola olejových par, by neměl být opomíjen. Nejprve zahřejte motor a poté otevřete víčko oleje. V tomto případě nás hlavně zajímá, jaká pára z ní stoupá.

Modrý kouř nebo zápach spáleniny naznačuje, že došlo k problému s motorem. V ideálním případě by kouř měl být bílý.

Vyzkoušejte tlak v klikové skříni

Kontrola tlaku v klikové skříni není vůbec obtížná! Znovu odšroubujte víčko olejové nádrže a poté jej jemným pohybem ruky bez silného kroucení vraťte zpět. Pokud není problém se zavřením víčka, znamená to, že je s tlakem vše v pořádku. Jinak je lepší takové auto nebrat. 

Diskuze Vstoupit do diskuze
107 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články