Ještě jako mladík, v 70. a na začátku 80. let, jezdil Vratislav Kulhánek závody rally jako spolujezdec Stanislava Fošuma ve Škodě 110 L. Nejlepší umístění si dvojice připsala hned zkraje své téměř dekádu trvající spolupráce, když se jim v roce 1973 podařilo na Rallye Český Krumlov  skončit těsně pod stupni vítězů. Podobný úspěch už se jim nikdy nepovedlo zopakovat, přesto nechyběli na žádném významnějším jihočeském podniku. Vratislav Kulhánek se později, již jako šéf škodovky, na závodní trať několikrát vrátil, a to za volantem závodní Octavie. Rally Bohemia 2003 se pak zúčastnil jako navigátor Ladislava Křečka, jednoho z nejlepších českých jezdců rallye všech dob. A dvojice si nevedla špatně – i ve svém poměrně pokročilém věku obsadila ve třídě A8 krásné 10. místo.

Prvním Vozem Vratislava Kulhánka bylo podle jeho vlastních slov Aero Minor, model s historií stejně zajímavou, jako život bývalého šéfa škodovky. Šlo o druhou generaci modelu Jawa Minor, který ve 40. letech tajně vyvíjel Ing. Rudolf Vykoukal v dřevěné kůlně, která měla jako dílna sloužit k opravám motorů nacistických vozidel. Podle vzpomínek konstruktérů podnikalo celkem pět prototypů noční zkušební jízdy, na něž byl používán benzín fasovaný od Wehrmachtu za účelem testování jejich opravených vozidel. Krátce po skončení 2. světové války byla automobilová výroba znárodněna a Jawa směla vyrábět pouze motocykly. Minor byl svěřen nově vzniklým Leteckým Závodům Praha, podvozky dodával Motorlet, tedy dřívější továrna Walter. 4místný vůz měl dřevěnou kostru potaženou plechy, která seděla na páteřovém rámu. Vodou chlazený dvoudobý dvouválec o objemu 0,615 litru byl uložen podélně před přední nápravou přes 4stupňovou převodovku přenášel na přední kola výkon 20 koní. Při hmotnosti 690 kilogramů dosahovalo autíčko maximální rychlosti skoro 100 km/h. Do roku 1950 se jich vyrobilo 14 187, téměř polovina byla vyvezena do zahraničí. Podobné lidové vozítko po skončení výroby na československém trhu zoufale chybělo, ale náhrada přišla až v podobě bakelitové spásy z NDR.

Dalšími vozy, které poslednímu českému šéfovi mladoboleslavské škodovky prošly pod rukama, byl Fiat 500, pak postupně všechny škodovky 110, 120 a Favorit. Rád vypráví historku, jak jako ředitel české pobočky firmy Robert Bosch musel jezdit obyčejným Golfem, protože jiné německé auto odmítaly německé pojišťovny pojistit. Při cestě do Německa tak na něj vždy na hranicích čekalo nablýskané BMW. Asi nemá cenu rozepisovat se o všech škodovkách, které jako předseda představenstva v Mladé Boleslavi vystřídal, ale přeci jen vlastní jednu speciální – jde o starou Felicii z roku 1960. Ale jak sám uvádí, vždy se znovu musí učit zacházet s řadicí pákou pod volantem a v porovnání s dnešními auty je jízda krajně nepohodlná. Zajímavostí je, že jeho vůz byl původně žlutý, ale když jej zapůjčil jako rekvizitu do filmu „Líbáš jako Bůh“, dostal nový červený lak.

Pokud se Vratislav Kulhánek stane prezidentem, zvolí jako oficiální vozidlo Škodu Superb, nebo dá přednost nějaké luxusnější koncernové značce?