Jako James Bond: Aston Martin vyrobí 25 kusů legendárního DB5

                   

Každý milovník filmů s Jamesem Bondem si někdy přál být jako on. A nešlo jenom o pozornost žen a jeho schopnosti, ale šlo také o to, v čem tento agent jezdil. Jeho postava je odnepaměti spjata s vozy Aston Martin. Primárně potom s legendárním vozem Aston Martin DB5, který byl modelem vozu, který se objevil v legendárním a dnes už kultovním filmu Goldfinger.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Mít tak stejné auto

Kdo někdy zatoužil po tom, mít doma stejné auto jako James Bond, pro toho máme dobrou zprávu. Typický bondovský Aston Martin DB5 skutečně lze vlastnit. A to originál, přímo z výroby. Aston Martin totiž ohlásil unikátní omezenou výrobu v počtu 25 kusů. Pro fanoušky Bonda je to doslova povinnost. Ale samozřejmě jenom pro ty movité, protože každý exemplář tohoto vozu je oceněn na 2,75 milionů liber. To v přepočtu znamená asi 82,5 milionů korun českých. V tu chvíli je jasné, že většina běžných fanoušků zůstane i nadále jenom u snění.

Výroba výhradně ručně

Výroba automobilu Aston Martin DB5, se kterým jezdil James Bond je unikátní tím, že probíhá výhradně ručně. Podle dostupných informací trvá vyprodukování jedné kopie zhruba 4 500 hodin. Pokud vezmeme v potaz to, že klasický pracovní den má 8 hodin, tak by na jednom voze pracoval jeden jediný člověk zhruba rok a půl. V tu chvíli začíná dávat logiku i cena. Jak s ohledem na náročnost výroby, tak unikátní přístup k ní samotné.

iZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Včetně té správné výbavy

Každý z 25 exemplářů Aston Martin DB5 nemají být jenom přibližným vozem, se kterým James Bond jezdil. Mají se tomu filmovému co nejvíce podobat. Co to znamená? Že vozy budou vybaveny i onou specifickou výbavou, bez které se agent jejího veličenstva neobejde. A jde třeba i o palubní zbraně (v tomto případě samozřejmě makety), jde také o systém na tvorbu kouřové clony, vyměnitelné registrační značky a další prvky, které v době filmu Goldfinger byly brány jako něco, co je doslova z jiné planety.

A jaký motor bude pod kapotou? V tomto případě nepůjde o originální motorizaci se srovnatelným výkonem – a to je dobře. Pod kapotou bude čtyřlitrový šestiválec, jehož výkon bude oproti původní originální motorizaci navýšený na hodnotu 294 koní.

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články