Roky přehlížené SUV v bazarech berou nyní Češti útokem. Jezdí za 5 litrů, má bohatou výbavu a stojí super peníze

České bazary občas skrývají poklady. Za zlomek původní ceny pořídíte auta s dokonalým poměrem cena/výkon. Tohle elegantní SUV známé značky je rozhodně jedním z nich.

i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií
                   

S každým dalším bazarovým autem, jehož popis přinášíme se utvrzujeme v tom, že auta vyráběná zhruba před deseti lety nejsou opravdu nijak stará (ani zastaralá) a bez problémů dostojí dnešním požadavkům. Nebo možná ještě lépe řečeno: dostojí dnešním požadavkům lépe, než ta zcela nejnovější. O tom, že se s automotive oborem cosi stalo píšeme již dlouho. Tohle ještě nedávno zcela nové SUV je toho důkazem. Úsporné, na obsluhu a provoz skvělé, dostupné. Čtěte dále.

Japonsko země off roadům zaslíbená

Japonci byli ve vývoji pravověrných off roadů, stejně jako z nich vycházejících SUV vždy poměrně zdatnými hráči na světovém trhu. Toyota Land Cruiser / Isuzu Trooper / Mitsubishi Pajero / Nissan Patrol… Co jméno, to legenda. U toho posledního bychom se rádi dnes zastavili. Ne, nebojte se, nebudeme vám vnucovat robustní off road na rámovém podvozku, jež má na středovém tunelu víc páček na závěrky diferenciálu a redukci, než je počet vidliček u vás v příborníku.

iZdroj fotografie: Nissan

Patrol je dnes na silnici poměrně vzácným úkazem a lepší už to nebude. Co naplat, doba, kdy ke každému úspěšnému podnikateli patřilo Pajero nebo Patrol jako důkaz úspěchu je zkrátka pryč. Tito dinosauři a průkopníci univerzálnosti u osobních automobilů se podobně jako jejich prehistoričtí pradědové odebrali k věčnému spánku, aby je na silnicích vystřídali zástupci tolik populárních SUV. BMW X5 nebo Mercedes GLE jsou k denním soužití zkrátka vhodnější.

Nissan robustní a odolná auta uměl vždy

To nic ale nemění na tom, že Nissan na svoje geny ze stavby robustních a odolných off roadů nezapomněl. Už menší Terrano (stále ještě off road) bylo příjemné auto, Quashqai se ale běžnému životu přiblížil dokonale. A právě jeho druhá generace, vyráběná od roku 2015 je naším tajným tipem na dostupné a úsporné SUV z „druhé ruky“. Poháněné motorem 1,6 dCi/96kW/320 Nm a šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou tvoří auto harmonický celek.

iZdroj fotografie: Nissan

A mimořádně úsporný. Deklarovaných 4,4l je jako obvykle poměrně optimistických, nicméně o litr, litr a půl více je už zcela reálná a dosažitelná hodnota. Šetrný parťák. A navíc docela pohledný. První generace byla svým designem poměrně nevýrazná, tato druhá to však rychle dohnala a zejména interiér je proti první verzi zcela někde jinde. Použitými materiály i zpracovaním se ničím neliší od modelů konkurenčních značek s datem výroby zcela soudobým.

Není „stará škola“ příjemnější pro život?

Vlastně liší. Quashqai je v interiéru stále tak trochu „stará škola“. Jenže na obsluhu a denní soužití je tahle „stará škola“ více než příjemná a vyladěná. Design interiéru vznikal v době, kdy nebylo nutné nikoho nutit do obsluhy všech prvků přes jeden velký dotykový displej, nebo se za jízdy strefovat do menu a hledat regulaci teploty. Všechno, co potřebujete máte „na jeden dotek“ na tlačítku, ovládání audiosystému stejně jako klimatizace. Nešlo by tohle praktické řešení zase vrátit zpátky do aut?

iZdroj fotografie: Nissan

I přes praktičnost je navíc z interiéru znát, že luxusní divize Nissanu se jmenuje Infinity. S první generací Quashqaie se prostředí pro posádku nedá srovnat, přibyly tady měkčené plasty, dekorační lišty z hodnotných materiálu, dokonalé slícování je samozřejmostí. Nechybí ani bezpečnostní systémy, nouzovým brzděním a čtením značek počínaje a sledováním objektů za vozidlem nebo kamerovým panoramatickým systémem konče. Zkrátka vše pro vaši pohodu a bezpečnost máte na palubě.

Cena rozhoduje – tady jako kdekoli jinde

A to nejdůležitější – cena. Aktuálně je na serveru sauto.cz poměrně bohatá nabídka prvních ročníků této druhé generace, začínající u nejlevnějších modelů kolem 270 tisíc korun. To nám na 7 let staré auto s pořizovací cenou kolem 600 tisíc dle motorizace a výbavy nepřijde jako špatné, na obvyklou námitku „za to mám novou Dacii“ můžete namítnout, že tady nikoli. Navíc při vší úctě k Dusteru je Quashqai trochu jiná liga, rozměry, motorem, provedení, vším. Jestli tedy uvažujete o dostupném a úsporném crossoveru, tohle je náš tip.

Galerie

Dalších 8 fotografií
Dalších 8 fotografií

Jaká ojetina v podobné cenové hladině by mu mohla konkurovat?

Zdroj: TopGear
Diskuze Vstoupit do diskuze
105 lidí právě čte
Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Jaderná ruská superzbraň torpédo Poseidon. Může jít o hrozbu, nebo jen bluf, který brnká Západu na nervy
Události247.cz
Události247.cz
Ukrajina válku vyhraje, pokud se jim podaří jedna věc
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Neodymové magnety jsou větším pomocníkem, než byste čekali!
adbz.cz
adbz.cz
Nebezpečné chyby při skladování hub. Češi jsou na to experti, přitom by stačilo použít selský rozum