Je potřeba v zimě vyjmout kabinový filtr? Nezapomeňte na velmi důležitý postup

                   

Na internetu můžete často narazit na jednu zaručeně užitečnou radu, že by se měl v zimě vyjmout z interiéru kabinový filtr. Údajně v tomto období brání průchodu horkého vzduchu, a vnitřní prostor se kvůli tomu nedaří dostatečně vyhřát. Současně prý v zimě neplní žádnou užitečnou funkci, na rozdíl od všech ostatních ročních období, potřebný je zejména v létě.

Je to opravdu tak nebo je lepší nechat filtr tam, kde je?

Pokud vám nezáleží na vlastním zdraví, můžete bez kabinového filtru jezdit třeba celý rok, protože jeho funkcí je nejen zachytávání prachu, kterého je skutečně největší množství v létě. Během zimy je situace s “obohacením” vzduchu nejrůznějšími “lahůdkami” na některých místech ještě horší. Stačí připomenout, že silnice v mrazivém počasí jsou hojně ošetřovány různými chemickými produkty. I ty poté se dostávají do vzduchu a lidskému zdraví rozhodně neprospívají. Kabinový filtr dokáže všechny tyto vetřelce zastavit.

iZdroj fotografie: Pixabay.com

Je třeba také poznamenat, se stavem kabinového filtru často souvisí problém se zamlžováním skla. Když se tento důležitý prvek zanese nečistotami, a vzduch  jím neprochází tak snadno, začne takový filtr také bránit úniku vlhkosti. To vede ke kondenzaci vlhkosti uvnitř kabiny. Tento problém se nevyřeší odstraněním filtru, ale jeho výměnou. V ideálním případě by se takový úkon měl provádět každých 15 tisíc kilometrů nebo alespoň jednou ročně.

Doporučuje se také používat filtry s aktivním uhlím, protože čistí vzduch mnohem lépe. To platí zejména pro obyvatele velkých měst, kde nebývá vzduch nejsvěžejší.V těchto místech je rovněž na denním pořádku, kde vzduch kvůli přítomnosti mnoha automobilů také nelze označit za čistý.

Diskuze Vstoupit do diskuze
139 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články