Jeden z nejvýraznějších vozů Formule 1 je na prodej. Nový vlastník s ní může i jezdit

                   

Závody Formule 1 sice už nejsou tak atraktivní, jako tomu bylo dříve, ale to neznamená, že by se lidí stále nezajímali o závodní monoposty. Mnoho z nich logicky budí pozornost a mnoho chlapců má sen, že jednou budou závodníci Formule 1. A pokud se nakonec do závodního týmu nedostanou, mohou si svůj sen splnit i jinak. Díky této formuli, která je na prodej.

Výrazný žlutý monopost

Pokud jste závody Formule 1 sledovali v roce 2002, jistě si pamatujete na tým Jordan, který byl vyhlášený především svou žlutou barvou svých monopostů, které byly na závodní dráze doslova nepřehlédnutelné. A v této debutující sezoně jel v jedné ze závodních formulí jezdec Takuma Sato. A proč to říkáme? Jelikož právě tento monopost je nyní na prodej. Ne jeho kopie, ale přesně onen závodní speciál, ve kterém se jezdec stáje Jordan proháněl na tratích v rámci Velkých cen. Nejvíce byl daný monopost vidět na Velké ceně Japonska. Na této pro Sata domácí Grand Prix skončil na slušném pátém místě.

iZDROJ FOTOGRAFIE: The Market

Formule je na prodej v aukci

Jak už to u výjimečných vozů, formule nevyjímaje, bývá, výsledná cena bude stanovena systémem, kdo dá více. Žlutá formule týmu Jordan bude prodána v aukci, prostřednictvím britské aukční síně. Ta předpokládá, že by se cena mohla pohybovat v rozmezí 150 – 200 tisíc liber. Vzhledem k aktuálnímu kurzu hovoříme o ceně asi 4,5 až 6 milionů korun českých.

iZDROJ FOTOGRAFIE: The Market

Odhadovaná finální cena je opravdu vysoká, ale na druhou stranu nový majitel se může pyšnit tím, že bude mít doma reálnou formuli stáje Jordan, ve které jezdil Takuma Sato. I když, úplně autentická tato formule přece jenom není, jelikož původní motor Honda V10 byl nahrazen agregátem Judd KV8 Zytec S3000 z Formule 3000. Ten je samozřejmě plně funkční a zájemce tak se svou novou formulí klidně může jezdit. Tedy nikoliv v běžném provozu, jelikož je celkem jasné, že monopost nemá potřebné homologace.

Diskuze Vstoupit do diskuze
119 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články