Kia uvede na evropský trh kompaktní superkombi se spalovacím motorem. Češi na něj budou stát fronty, máme už fotky

KIA K4 Hatchback GT-line láme zažité představy o kompaktech. Nehledá kompromisy, posouvá hranice – a má eso v rukávu, které ocení hlavně ti, kdo chtějí prostor i styl v jednom.

i Zdroj fotografie: KIA
i Zdroj fotografie: KIA
i Zdroj fotografie: KIA
i Zdroj fotografie: KIA
i Zdroj fotografie: KIA
i Zdroj fotografie: KIA
i Zdroj fotografie: KIA
i Zdroj fotografie: KIA
i Zdroj fotografie: KIA
i Zdroj fotografie: KIA
i Zdroj fotografie: KIA
Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií
                   

Nevím, jak to vidíte vy, ale mne nová K4 od KIA zaujala na první pohled. Tohle totiž není obyčejný hatchback, ale ani kombi v pravém slova smyslu. Korejcům se podařilo trefit přesný kompromis, který na evropských silnicích často chybí – kompaktní, ale přitom dostatečně prostorný vůz. Už na první pohled je totiž jasné, že K4 nabídne něco víc než běžné městské „krátké“ hatchbacky, a přitom si zachová obratnost, kterou u většiny kombíků marně hledám. Vypadá skvěle, o tom není diskuse. Ale co nabídne dalšího? Pojďte se na to se mnou podívat společně.

„Krátká kombi“ aneb shooting brake mají původ v Evropě

Přitom „něco mezi kombi a hatchbackem“ není novým objevem z Asie, pochopitelně. Již před desítkami let v Británii vznikaly tzv. shooting brake verze, což byly často ze sedanů postavené verze kombi, umožňující přepravu zbraní k lovu, případně i loveckých trofejí. Dnes kvůli zbraním sice nikdo kombi nestaví, nicméně koncept zůstal stejný: delší rozvor zajišťuje velkorysý prostor pro posádku, zatímco kompaktní proporce zachovávají obratnost ve městě. Podle stejného receptu vzniklo kupříkladu i Audi A3 Sportback. Nebo mimořádně povedený VW Arteon Shooting Brake.

iZdroj fotografie: Audi

Zajímavý kompromis mezi hatchbackem a kombi. A konkurence pro Škodu

Mimochodem mimořádně oblíbené. Také Opel Signum byl tak trochu „nafouklým hatchbackem“ s celkem velkým rozvorem (A3 Sportback jej naopak nemá nijak extra prodlužovaný). Takový kompromis mezi hatchbackem a kombi na českém trhu dlouho chyběl a KIA jím naprosto logicky cílí na mladé rodiny i aktivní motoristy, kteří potřebují auto na každý den i na výlety. Jestli bych si K4 v této karoserii koupil? Popravdě bych o tom vážně uvažoval, ten design se mi vážně líbí. Tak trochu ideální kompromis mezi oběma světy, co myslíte?

Zatím se testuje ve Velké Británii a tamní zastoupení Kia nepotvrdilo, zda KIA nabídne tento model i v kontinentální Evropě. Ale s ohledem na příbuznost trhů se dá předpokládat, že ano. K4 je delší než současný Ceed, který je také k dispozici v karoserii kombi. To Korejcům umožňuje mnohem efektivněji konkurovat Škodě. Důležité je, že K4 – stejně jako K4 Wagon – je dostupná stále s běžným zážehovým motorem. Což je předpoklad pro to, stát se vážným soupeřem pro Octavii, neb její další generace bude čistě elektromobilní.

K4 jako nový tahoun značky? Budoucnost značky v Evropě (a u nás)

KIA obecně sází na to, co v České republice zaručeně zabírá. Češi mají rádi moderně vybavené vozy za peníze, které jim dávají smysl; proto modely jako Ceed, Sportage nebo Niro vídáme na silnicích opravdu často. Nová K4 navazuje na tuto tradici a zároveň přidává ještě atraktivnější design. Kombinace chytré výbavy, osvědčené spolehlivosti a (předpokládané) rozumné ceny slibuje, že pokud se dostane na evropský trh, zařadí se brzy i „ká-čtyřka“ mezi stálice českých parkovišť. Ostatně, jak to vidíte vy? Za jakou cenu by pro vás nová K4 byla přijatelná?

Galerie

Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií
Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články