Když se poprvé objevil vůz Kia Stinger, obdivovala řada lidí především jeho velmi povedený design. Stejně tak byly kladně hodnoceny jízdní vlastnosti vozu, ale jeho kvalitu. Nutno však říci, že cenovka už tak zajímavá nebyla. I proto jich na silnicích nepotkáváme zase tolik. Kromě silnice je možné tento model potkat i na okruhu. Tedy v případě varianty Kia Stinger GT420. V čem je výjimečná?

Model Kia Stinger GT420 má homologaci

I když to může vypadat, že model Kia Stinger GT420 je výhradně jenom autem na závodní tratě, není tomu tak. Jedná se o plně homologovaný model, což znamená možnost vyrazit s ním i na běžnou silnici. Jedná se o verzi, která byla postavena na modelu GT S, která měla sloužit jako určitý model pro vylepšení verze GT.

Co najdeme pod kapotou?

Zde začíná rozhodně to nejzajímavější. Verze Kia Stinger GT420 má pod kapotou motor 3,3 V6, který dokáže nabídnout výkon 428 koní. Po sešlápnutí plynu tak čeká každého řidiče opravdu nepopsatelný zážitek, bez ohledu na to, zda by byl na závodní trati, nebo na běžné dálnici. Pokud se podíváme na porovnání s klasickým modelem Kia Stinger GT, tak ten se chlubí výkonem „pouze“ 370 koní.

Několik profesionálních úprav

Jelikož primárně má vůz Kia Stinger GT420 sloužit na okruhu, došlo také na několik profesionálních úprav. Jedná se třeba o použití zapalovacích svíček HKS M45ii, vzduchový filtr K & N a sportovní výfukový systém od Militek Sport. Dále byla upravena také automatická převodovka, aby byla lépe použitelná při jízdě ve vyšších rychlostech. I proto se objevil také olejový chladič.




Modifikovány musely být také brzdy a vůz používá odlehčené ráfky OZ Racing Leggera. Nezapomínejme také na pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R, které dokonale drží na rovině, i v zatáčkách. Vůz také doplňuje přední splitter, zadní difuzor a menší spojler.

Pouze jediný kus

Zaujal vás vůz? Pokud ano, přichází ta špatná zpráva. K dispozici je pouze jeden jediný exemplář. Pokud se vám Kia Stinger líbí a chtěli byste mít něco navíc, než jenom běžný výkon, je třeba spokojit se se standardem. Tedy s klasickou verzí GT, která má však o téměř 60 koní méně.