Nové registrační značky v podobě digitálních tabulek
Celé roky jsou řidiči zvyklí na klasické plechové registrační značky. V některých evropských státech se sice na automobily montují značky plastové, ale to je asi poslední pokrok, který se bude týkat značek, které „nic neumí“. Hliníku a plastu zřejmě definitivně odzvonilo. Budoucnost registračních značek patří novým digitálním tabulkám, které jsou již schváleny v Kalifornii.
Revoluční digitální tabulky představila poprvé společnost RP Plate Pro na detroitském autosalonu. Zde také informovala o plánované implementaci digitálních registračních značek na prvních sto tisíc automobilů v letošním roce.
Zájem o digitální značku už projevil první dealer vozů známé automobilky
O montáži značek na nové vozy svých zákazníků projevila zájem společnost Galpin Ford, která patří mezi největší dealery automobilky Ford nejen v Kalifornii, ale zřejmě po celém světě.
Digitální registrační značka nedisponuje pouze vytištěnou kombinací čísel a písmen. Je propojena s centrálním systémem. Díky této funkci bude možné během okamžiku zjistit kompletní informace o příslušné registraci vozu, aniž by se musely na značku lepit jednotlivé štítky.
Registrační značka s možností zobrazení nejrůznějších informací rozvinula bouřlivou debatu, že by se na ní kromě nudného zobrazení údajů s identifikačními informacemi mohlo zobrazovat například nějaké reklamní sdělení.
V tomto roce se uvidí, zda se objeví další automobilky, které projeví zájem o implementaci digitálních tabulek na své vozy a jestli se bude jednat o jejich masivní rozšíření. Pokud se tabulky uchytí, vývojáři se budou zaměřovat na jejich ochranu před napadením hackery nebo průniku do komunikace registrační značky s řídicím systémem.