Kompletní restaurace jediného BMW M8, které se nikdy nedostalo na ulice. Mělo být dobovým kladivem na supersporty

Říká se mu „zabiják Ferrari“ z Mnichova a když byl dokončen prototyp, vedení podniku ho zazdilo jako příliš drahý na výrobu.

i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: BMW
Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií
                   

Dobrá zpráva je, že Oddělení klasiky v BMW obnovila historický prototyp modelu M8 E31. Byl obnoven do stavu, ve kterém se tento model nacházel před „zazděním“, spolu s příslibem, že ho všichni budou moci ocenit, až to „dovolí podmínky“. Je s ním spojen příběh tohoto unikátního prototypu, který se nikdy nedostal do sériové výroby. Ostatně i jeho restaurace představovala pro tým obrovskou výzvu.

Nesnadné obnovování jedinečného modelu

Největší výzvou této operace bylo nahrazení „závodní“ nádrže vyrobené z gumy bez vnitřního obkladu, která se během dlouhých let neaktivity rozložila. Prototyp M8 začal svůj život jako prototyp schválený vedením společnosti a byl vytvořen pod vedením několika velmi nadšených inženýrů v 90. Letech. Záměrem bylo skutečně zabijácké superauto s jasným podpisem Beyericsche Motoren Werke, tedy skutečně prestižní kousek.

iZdroj fotografie: BMW

Když byl ovšem prototyp hotov, vedení projekt zcela shodilo ze stolu s prohlášením, že je na sériovou výrobu příliš drahý. BMW ho vlastně nikdy ani neukázalo a očím světa tak zůstal skrytý po dlouhých 20 let, dokud se opět nedostal ven v roce 2010 a byl předveden veřejnosti. Původní vůz vypadal právě takto, s agresivnějšími nárazníky a postranními ventily chlazení, které by poznal ihned každý jako nejsilnější „osmičku.“

Skutečné superauto, které má co předvést

Pod kapotou je jedinečný dvanáctiválcový 6 litr s ohromujícím výkonem 477 kW – nezapomeňte, že mluvíme o 90. Letech. O takové síle se tehdy jednoduše nikomu nesnilo a nejsilnější auto v této třídě mělo výkon zhruba poloviční. Čistě prakticky umístili inženýři motor co nejblíže kabině a snížili podlahu, čímž zajistili nejlepší možné rozložení váhy. Z tohoto důvodu má motor taky dry sump systém.

iZdroj fotografie: BMW

Když olej putuje do motoru, můžete ho slyšet, jak se pohybuje trubkami pod střechou. Tak zněla slova jednoho z inženýrů. Bez ohledu na cokoli má tento M model opravdu něco speciálního a úžasnou atmosféru. Ostatně i takový McLaren F1, nejrychlejší vůz světa té doby s obdobným motorem, měl také menší výkon než tento „Zabiják.“

Zdroj: BMW Mnichov

Galerie

Dalších 6 fotografií
Dalších 6 fotografií
Diskuze Vstoupit do diskuze
138 lidí právě čte
Autor článku

Jaroslav Novčák

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Video: ruský dron Lancet umí „uzemnit“ americkou 155mm samohybnou houfnici M109 jediným zásahem
Události247.cz
Události247.cz
Podvodníci mají novou fintu, jak okrádají začínající živnostníky. Založili web, který se tváří jako oficiální stránka státu
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Jaký je původ tajemného Čupakabry: Někteří zastávají teorii, že jde o výsledek mimozemského genetického inženýrství
adbz.cz
adbz.cz
Dům z 19. století chtěli rozšířit bez většího zásahu. Architekti úkol splnili, aniž by narušili původní atmosféru