Klasické spalovací motory skončí ještě před zákazem. Budeme kupovat už jen elektromobily

Zákaz spalovacích motorů ještě nezačal platit, přesto automobilky podle všeho už nevyvíjejí nové spalovací motory. Škoda.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Evropa se ukázala v pravém světle, odhalila svou nefunkčnost, omezenost a zaslepenost. Je to podobné jako se zákazem plastových brček a kelímků. Padl zákaz jejich prodeje a od té doby si zákazníci rozpouští v nápojích papírové trubičky a snaží se pižlat steaky dřevěnými příbory. Ve chvíli, kdy v jižní Americe a Asii hrnou do moře tuny a tuny plastového odpadu denně. Evropa je papežštější než papež. A týká se to i elektrických aut.

Zákaz plastových kelímků a spalovacích aut. Dvě hlouposti

Auta na elektřinu nedávají v globálním měřítku smysl. Jsou vhodná do města, ale to je tak všechno. V Asii či Africe nikdo nepřinutí místní řidiče, aby se zbavily starých Mercedesů a Toyot a koupili si elektrická auta. I když není jisté, zda dojde k definitivnímu zákazu prodeje nových automobilů se spalovacími motory, naplánovanému na rok 2035, automobilky zbaběle stáhnuly kalhoty. Namísto toho, aby se snažili prosadit správnou cestu, srazily paty a daly se na výrobu elektrických aut. Řeč je o evropských značkách.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Ty se evidentně ke spalovacím motorům obrátily zády. Aby bylo jasno, jde ze strany Evropské diktatury o značnou vychytralost, nikdo spalovací motory v reálu nezakázal. Od roku 2035 však budou povolena pouze paliva s neutrální uhlíkovou stopou. Možností jsou motory spalující syntetická paliva, ale je otázkou, zda může něco zachránit benzínové a naftové jednotky, jak je známe teď. Zřejmě ne. Evropští výrobci aut se nechali slyšet, že se k elektromobilitě přesunou dříve než před rokem 2035.

Jaguar skončí se spalovacími motory v roce 2025. Možná by mohl skončit i samotný Jaguar a nikomu by asi nechyběl. O rok později se stane elektrickým Audi. Do roku 2030 pak konvertují Renault, Volvo, Peugeot, Citroën, DS, Opel, Fiat, Alfa Romeo, Bentley, Rolls-Royce a Ford. Evropský Ford, vzít Američanům benzínové osmiválce a nabídnout jim místo toho pouze cirkulárky, to by jistě vyvolalo vlnu pouličních nepokojů a násilí.

Doba elekktrická se blíží, vývoj motorů byl ukončen

Rok 2030 bude přelomovým pro BMW a Mercedes, pokud se čistě elektrický pohon stane povinným. Podobně tomu bude u ostatních značek koncernu VW mimo Audi. Korejci působící na evropském trhu si termín protáhnou o dalších pět let. „Nemyslím si, že by v Evropě někdo vyvíjel od základu nový spalovací motor,“ řekl ředitel skupiny Renault Luca de Meo. „Všechny peníze jdou do elektrifikace nebo do vodíkových technologií.“ 

iZdroj fotografie: Depositphotos

Pozitivně neokomentoval de Meo ani možnost masového rozšíření automobilu s motory na syntetická paliva. Označil tuto alternativu poza za jistou příležitost. Která nemá šanci na život bez rozšíření infrastruktury a velkovýroby. Podle de Mea tedy nikdo z evropských hráčů už nevyvíjí spalovací motory, a také nijak nepracuje na motorech na syntetická paliva. Možná dojde pouze k modernizaci stávajících pohonných jednotek tak, aby splnily normu Euro 7, která má začít platit v roce 2025.

Těšíte se na ryze elektrická auta?

Zdroj: Motor1
Diskuze Vstoupit do diskuze
110 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články