Obávaný Koronavirus ukazuje, jak velký může mít případná epidemie přesah. Dokáže zasáhnout i do oblasti automobilového průmyslu, který může být na určitou dobu nejenom omezen, ale klidně může být i částečně ochromen. Taková rizika může obávaný koronavirus přinášet. Reagujeme tímto na fakt, že v Číně už začalo zavírání některých továren na automobilové díly, což se následně projevilo omezením výroby v továrnách dalších. Včetně Evropy.

V Číně vše začíná

Čína je zemí, odkud putuje celá řada dílů dále. Vše je provázaným systémem a tak pokud vypadne jeden článek, začnou se hroutit i ty ostatní. A jelikož koronavirus má původ právě v Číně, je jasné, že zde jsou z něho obavy největší a bezpečnostní opatření jsou spojeny mimo jiné také se zavíráním některých továren. Pokud se podíváme na ty, které už uzavřeny byly, tak se jedná o továrny Ford, Tesla, ale také Nissan, Citroen nebo Peugeot. Později se přidal také korejský Hyundai.

A končí to v Evropě

Čína je nejenom velkým odbytištěm automobily, nebo místem kde se celá řada z nich vyrábí. Je také místem, kde se produkují různé díly a součásti, které následně míří do celého světa, včetně Evropy. Uzavření některých továren má za následek nedostatek dodávaných dílů právě pro evropské a další výrobní závody. Výsledkem toho může být nejenom omezení, ale v krajním případě také uzavření provozu.

Následující týdny rozhodnou




O tom, jak se koronavirus podepíše na výrobě aut se patrně rozhodně v následujících týdnech. Původně patnáctidenní bylo platné do nedělního dne. Otázkou tedy zůstává to, na kolik se dále prodlouží a jak bude trvat celkově. Evropské a další závody samozřejmě nějaké zásoby dílů mají, nebo mohou využít jako zdroj i jiné továrny. Vše se ale může jednou vyčerpat a otázkou je, kdy to bude. Následující týdny patrně rozhodnou.