Opravy jsou nedílnou součástí vlastnictví auta a jsou jedním ze způsobů, jak hodnotit kvalitu nebo spolehlivost vozu. A co když chcete auto, které spolehlivě slouží i při více najetých kilometrech a případně opravy nejsou tak nákladné? Srovnání automobilů s nejdelší životností provádí nezávislá skupina TrueDelta, kde hodnotí auta přímo jejich majitelé a dělí se s ostatními o zkušenosti v průběhu jejich života.

Která auta vydrží nejdéle - VW

Která auta vydrží nejdéle, vás možná překvapí

Z databáze TrueDelta vyplynulo celkem 17 vozů, které se pyšní dlouhou životností s minimem potřebných oprav. Majitelé sdílí ostatním své zkušenosti s autem, jak je staré, kolik je stály opravy nebo v jakém kilometru se problémy vyskytují. Díky tomu získáváme celkem objektivní pohled na věc, kdy můžeme u daného vozu očekávat výlet do servisu. Společnost TrueDelta zveřejnila seznam 17 aut s největším počtem najetých mil, přičemž každé z nich hodnotilo minimálně několik desítek majitelů. Ačkoliv nepatří všechny mezi nejspolehlivější, mají největší průměr najetých kilometrů.

Které auto vydrží nejdéle - Volkswagen Gold 2003

Všechny z uvedených aut už mají samozřejmě svého nástupce, který může být v budoucnu ještě o něco kvalitnější. V tomto přehledu jsou auta stará 15 – 18 let.




Rok výroby / Značka a model / Počet najetých km

  • 2003 Volkswagen Golf / Jetta nafta: 348 800 km
  • 2001 Volkswagen Golf / Jetta nafta: 348 800 km
  • 2000 Toyota Sienna: 340 000 km
  • 2002 Volkswagen Golf / Jetta nafta: 323 200 km
  • 2002 Ford Super Duty: 310 400 km
  • 2002 Toyota Prius: 308 800 km
  • 2001 GM SUV: 292 800 km
  • 2001 Toyota Tacoma: 288 000 km
  • 2001 Subaru Legacy / Outback: 284 800 km
  • 2000 Honda Odyssey: 283 200 km
  • 2000 Toyota 4Runner: 283 200 km
  • 2002 Toyota Tacoma: 281 600 km
  • 2002 Honda Odyssey: 276 800 km
  • 2000 GM SUV: 276 800 km
  • 2002 GM SUV: 276 800 km
  • 2000 Ford Super Duty: 275 200 km
  • 2003 GM minivan: 273 600 km

Jste překvapení? Také jsme byli, protože třeba vozy Volkswagen nepatří k těm s nejdelší historií. Ačkoliv VW Jetta je dodnes hodně viděné auto (osobně mám ale pocit, že některým majitelům drží pohromadě na dobré slovo). Kupující dieselových vozů pravděpodobně hodně cestují a na delší vzdálenosti, při nichž je nafta úspornější a o něco lepší než benzín. Lidé často využívají na dlouhé vzdálenosti Volkswagen TDI nebo Toyotu Prius, přičemž majitelé starších TDI jsou ochotni autu věnovat dostatek péče, aby ho udrželi ve správní kondici.

Podíváme-li se na databázi třináctiletého VW Jetta, vidíme 163 oprav na 100 vozidel, což je vzhledem k jeho stáří velmi dobré (nepočítá se výměna oleje, žárovek apod.). Náklady na opravy však nebývají příliš vysoké, a pouze 15% z celkových návštěv problémů vyžadovalo investici větší než 22 000 Kč. Drtivá většina vlastníků přitom najela s tímhle autem více než 160 tisíc km.

U ostatních automobilů z tohoto seznamu bylo hlášeno méně oprav než u zmíněného Volkswagenu, a to třeba v případě Toyoty Prius. Na druhou stranu neměly v kolech tolik kilometrů a k hlášení oprav nedocházelo pravidelně. Zmíněné vozy ani tak neukazují spolehlivost, jako spíše počet najetých kilometrů při minimálních opravách.