Kupujeme auto za jeden plat: Sedan po dědovi je jako nový a má najeté sběratelské kilometry. Cena je přímo směšná

Některé nabídky klasických vozů vás mohou překvapit svou nečekanou dostupností. Ne z každého vozu se stane drahý youngtimer, pak je ale o důvod víc takovou nabídku využít.

i Zdroj fotografie: SEAT
i Zdroj fotografie: SEAT
i Zdroj fotografie: SEAT
i Zdroj fotografie: SEAT
i Zdroj fotografie: SEAT
Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
                   

Nabídky aut starších než 20 let často oscilují mezi zachovalou klasikou (neboli youngtimery) za patřičnou cenu a nechtěnými a nepopulárními ojetinami. Tato situace někdy vede k paradoxní nabídce pečlivě udržovaných vozů za nízkou cenu. Příklad? Kompaktní sedan z „devadesátek“, s německou technikou, nízkým nájezdem a jediným starším majitelem. SEAT Cordoba sice nikdy nebyla výkřikem techniky nebo designu, ale doháněla to spolehlivostí a jednoduchostí. Pojďme se na jeden takový exemplář „po dědovi“ podívat společně.

Design od mistra všech mistrů

První generaci vozu navrhl italský designér a vítěz hlavní ceny v anketě o nejlepšího automobilového designéra 20. století Giorgetto Giugiaro. Koncept druhé generace SEAT Cordoba vzešel z dílny Waltera de’Silvy, tvůrce mj. Alfy 156 nebo Audi A5. Výroba původního modelu probíhala ve španělském závodě v Martorellu až do roku 2002. V letech 1996–1999 se pak v polské Poznani vyráběly varianty sedanu a kombi. Druhá generace Cordoby byla do roku 2009 výhradně vyráběna ve Španělsku.

Souboj rivalů z koncernu, co si nic nedarují: Škoda proti SEATu. Kdo je vítěz, kdo je poražený a proč?

V období 1996–2003 byla Cordoba k dispozici nejen jako sedan, ale také dvoudveřová verze modelu (označovaná jako SX) a kombi varianta (Vario). V roce 1999 prošel tento model faceliftem a sjednocením s VW Polo, které Španělům přineslo kýženou modernizaci a zlepšení kvality jednotlivých komponentů. Během této aktualizace byly upraveny přední části karoserie, světlometů a interiéru. Byly zavedeny nové zaoblené tvary a také byly integrovány nové zadní svítilny.

Malý sedan jako WRC speciál na tratích světových rallye

Na „španělský tuctový sedan“ je nepochybně zajímavostí, že v roce 1998 se SEAT rozhodl přivést Cordobu do světa rallye – v podobě Cordoby WRC. Tento vůz se účastnil závodů pod týmem SEAT Sport v rámci mistrovství světa v rallye v období let 1998–2000. Automobil disponoval výkonem 315 koní a točivým momentem 520 Nm a byl vybaven 5stupňovou sekvenční převodovkou. Následně značka uvedla na rallye scénu i vylepšené verze vozu – konkrétně Evo II a Evo III.

Auto, které vám dnes představujeme, však disponuje nepoměrně skromnějšími výkony, pochopitelně. Zážehový motor o objemu 1,4 litru nabídne 60 koní, což je tak na hranici přijatelného minima pro dnešní provoz. Cordoba však naštěstí není nijak těžká. Z textu inzerátu se můžeme dočíst, že vozidlo má prakticky novou spojku a vyměněnou baterii. K dispozici je také druhá sada kol. Zdálo by se, že za auto v takovém stavu a s nájezdem 96 600 kilometrů budete muset sáhnout poměrně hluboko do kapsy.

Cena za zachovalou „klasiku“? Jeden český plat

Požadovaná cena za tuto konkrétní „Cordobu po dědovi“ je však v přepočtu lehce přes 30 000 korun, tedy zhruba stejně jako jeden český plat. Zdá se vám to za 21 let starou, ale zachovalou Cordobu se základní „jedna-čtyřkou“ moc, nebo málo? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Další 1 fotografie
Další 1 fotografie

Koupili byste si auto za jeden plat?

Zdroj: Mobile.de
Diskuze Vstoupit do diskuze
136 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články