Lamborghini vyrábí ve své továrně unikátní med, „V12 včely“ skončí u těch nejpovolanějších

Vyrábět vedle supersportů i med se stejným logem je příkladem citlivého vztahu k životnímu prostředí. Zejména když med skončí o Vánocích v nejvíc povolaných rukách.

i Zdroj fotografie: Lamborghini
i Zdroj fotografie: Lamborghini
i Zdroj fotografie: Lamborghini
i Zdroj fotografie: Lamborghini
i Zdroj fotografie: Lamborghini
i Zdroj fotografie: Lamborghini
i Zdroj fotografie: Lamborghini
i Zdroj fotografie: Lamborghini
Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
                   

Překrásná dóza na na naší úvodní fotografii s logem Lamba není padělek, ani fotomontáž nebo čínský „výrobek“ z Aliexpressu za dva dolary i s poštou. Ikonický výrobce supersportů ve své automobilce skutečně vyrábí med a balí ho do krásných sklenic. Vyzkoušet si ho ale nebudete moci, ani když jste klientem značky. Chápeme, že majitelům vozů ze Sant‘ Agaty z řad našich čtenářů se nyní lehce nakrabatí čelo: zaplatil jsem jim takovou „raketu“ za auto, a nedají mi sklenici medu pro děti? Nedají. To se na to tedy podívejme.

Nový druh plastů v interiéru nebo značková kosmetika?

Úvodem je potřeba předeslat, že takováto „lakota“ má poměrně jasné příčiny. Lamborghini med ze svých včelstev totiž:

  • Nepoužívá v technických procesech a není součástí inovativních typů pryže, polymerů nebo interiérových materiálů
  • Neprodává jej ani v showroomech značky
  • Není distribuován potřebným ani prodáván na charitativních aukcích
  • A Lamborghini ani nevyrábí značkovou kosmetiku s příchutí medu a přídavkem propolisu
iZdroj fotografie: Lamborghini

Nic z toho. Proč to celé tedy? Celé kouzlo je pouze a jenom ve včelách. A udržitelném rozvoji. A vztahu k životnímu prostředí. A ke svým zaměstnancům – těch 400 kg medu, který přibližně 600 000 „Lambo včel“ vyprodukuje za rok, se rozdá zaměstnancům firmy na Vánoce. To je milé. Naše výrobky vám dát nemůžeme, ale dáme vám něco, co si naopak nemůže nikdo koupit.

Tradice i odborný výzkum s vůní medu

Přitom první včelín byl postaven v parku Lamborghini již v roce 2016 jako součást projektu zaměřeného na biomonitoring životního prostředí. O šest let později je tento prostor domovem 13 úlů a zmíněných 600 000 včel, z nichž 120 000 shání potravu v místní oblasti. Popravdě si nedovedu představit lepší kombinaci automobilové hitech výroby a snahy o udržitelný rozvoj životního prostředí v místě podnikání. Včely jsou poměrně jasným indikátorem kvality života v dané lokalitě, současně jsou pro její (nejen zemědělský) rozvoj zcela nezbytné.

iZdroj fotografie: Lamborghini

Díky partnerství s Audi Environmental Foundation (stejně jako Lambo patří pochopitelně pod VW) jsou dva z úlů včelína vybaveny kamerami a váhami včel. Nástroje umožňují výzkumníkům lépe zaznamenávat, kolik nektaru a pylu včely sbírají, a také sledovat jejich chování. Celý projekt má tak i vědeckou a odbornou rovinu a poslouží, krom opylení rostlin v biotopu v okolí San’t Agaty, i k lepšímu pochopení toho, jak je hmyz ovlivněn změnou klimatu.

Nejlepší a nejdražší auta si s medem „lebedí“

A i když se tento projekt může zdát poněkud výstředním, je produkce medu automobilkám bližší, než by leckoho napadlo. Přímo v koncernu si vyrábí med i Porsche (GT3/turbo včely?), produkci 3 milionů pilných včeliček si na rozdíl od Lamba můžete zakoupit v tovární prodejně ve Stuttgartu. Podobně jsou na tom i Bentley nebo Rolls-Royce. Jak vidno, zájem o životní prostředí a snaha o jeho zlepšení není ryze technickým firmám vůbec cizí. Což je asi jedině dobře. Co myslíte?

Galerie

Další 4 fotografie
Další 4 fotografie

Nechali byste si líbit sklenici medu?

Zdroj: Lamborghini
Diskuze Vstoupit do diskuze
110 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články