Prohlédněte si legendu od Brabus. Extrémně vzácný Mercedes 190E snoubí sílu s jemnou elegancí

Brabus se věnuje tuningu ve spolupráci s automobilkami. Mercedes model 190e z roku 1988 si podle konceptu nechal pro sebe vyrobit i PR ředitel.

i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií
                   

Jedna z nejslavnějších tuningových společností na světě, německá firma Brabus, se zabývá především úpravou výkonu motorů a zákaznickým servisem na míru. Mercedes patří mezi její top partnery a za tu dobu z této spolupráce vzniklo několik nezapomenutelných vozů. Pojďme se podívat na Mercedes 190E z konce 80. let, který si po 20 letech PR ředitel společnosti nechal pro sebe vylepšit znovu. 

Zákazníci rozhodli o větším komfortu

Mercedes 190E nebyl nikdy obyčejným modelem, naopak patří mezi ty charakterní vozy, které definují značku. Postupem let se ale z běžných silnic začal tento model stěhovat i na závodní dráhy. Bylo jen otázkou času, kdy si ho Brabus vezme do parády a vykřeše z něj maximum. Prototyp pod názvem 3.6S Lightweight vyjel z jejich dílny v roce 1988 a jak název připomíná, prošel si především výrazným odlehčením.

Původní Mercedes patří mezi robustní vozy a tak si Brabus kladl za cíl model co nejvíce odlehčit a vybavit sportovními prvky. Znamenalo to zasáhnout i do komfortních prvků a připravit kabinu vozu o zadní sedadla či silnější tlumiče. Pod tlakem zákazníků však nakonec sedadla zůstala a z praktických důvodů byla vozu oproti původnímu plánu ponechána i klimatizace.

Ředitel oprášil starý koncept

Původní plán však nedal spát PR řediteli Brabusu Svenu Grammovi. O celých 20 let později rozhodl, že si vůz podle původního konceptu 3.6S Lightweight upraví i se všemi tehdy kritizovanými prvky. Přesně o 20 let později si objednal kopii původního konceptu 3.6S Lightweight bez zadních sedadel. Přesto však Brabus přistoupil k řadě jiných inovací. Výfukový systém je dnes z nerezu a chladiče motoru i oleje jsou upraveny podle novějších standardů. 

Ač se může zdát, že provedené úpravy jsou v jen v detailech, celková kvalita a komfort vozu posunula mnohem dál. Vozidlo dostalo šestiválcový motor o objemu 3,6 litru a výkonu 290 koní s točivým momentem 364 Nm. Zrychlení z nuly na sto dosáhne za 6,3 sekundy a maximální rychlost vytáhne na 254 km/h. V případě, že by vás z dílny Brabus zajímaly i jiné počiny, nepřehlédněte Brabus 850 6.0 Biturbo z roku 2016 nebo Startech Bentley Bentayga z téhož roku. A možná vás ještě překvapí, že mimo kolosů typu mercedes v Brabusu tuní i Smarty.

Jaké typy vylepšených vozů lákají k vyzkoušení vás?

Zdroj: Fast Classics

Galerie

Dalších 9 fotografií
Dalších 9 fotografií
Diskuze Vstoupit do diskuze
133 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Veselý

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Rusko má nejsilnější mezikontinentální střely i nejvíce jaderných hlavic na světě. Opravdu je „teroristickým státem“? USA zůstává pozadu
Události247.cz
Události247.cz
Předstupeň jaderných zbraní: Putin hodlá podniknout zničující krok. Ve hře je vypuštění smrtící látky do ovzduší
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
„UFO hacker“ se naboural do webových stránek NASA. Prý tam našel informace o mimozemšťanech a viděl i fotky
adbz.cz
adbz.cz
Trik hotelových uklízeček: Polštáře budou jako nové, zažraná žlutá špína, pot ani bakterie se v nich neudrží