Majitelé odhalili osm největších nevýhod Dacie Duster

                   

Dostupné a odolné SUV od rumunského výrobce Dacia Duster se pyšní zastaralou technikou od francouzské automobilky Renault a  je mezi českými motoristy žádané. Ale i tento vůz má, jako téměř každý jiný, „problémová“ místa. Majitelé terénních Dacií první i druhé generace promluvili o 8 hlavních nevýhodách svého nezmarana na nezpevněné cesty.

Riskantní nastupování do rumunského SUV

Mnoho českých motoristů  volí DaciiDuster kvůli jeho relativně nízkým nákladům a dobrým technickým vlastnostem. Téměř od prvních dnů provozu si však všimnete jedné z hlavních nevýhod – musíte nastupovat a vystupovat z auta opatrně, abyste si nezašpinili oblečení. Nepomůže ani výměna blatníků či instalace širokých nášlapů, protože musíte být stále velmi opatrní.

Hlučná a věčně zaprášená kabina

Majitelé Dacie Duster si stěžují na hluk a prašnost kabiny. V tomto případě pomáhá výměna gumových těsnění, ale ne každý se k takovému řešení  uchýlí. Další nevýhodou je tuhý volant, ačkoli výrobce již tento problém vyřešil instalací elektrohydraulického posilovače do Dacie Duster modelového roku 2020.

iZdroj obrázku: Dacia Press Kit

Šestikvalt Dusteru nesedí 

Šestipásmová manuální převodovka je pro majitele Dacie Duster nepohodlná, protože musíte neustále sešlapovat spojku a často přeřazovat z jednoho rychlostního stupně na druhý. Velká nevýhoda malého SUV je také relativně vysoká spotřeba paliva. To platí zejména pro variantu s 1,6litrovým benzínovým agregátem, který ve městě zbaští 10,5–13 litrů pohonných hmot na každých sto ujetých kilometrů.

Utrpení v interiéru

iZdroj obrázku: Dacia Press Kit

Přílišný úspěch nesklízejí také nepohodlná sedadla s mělkým opěradlem a chybějícím bočním vedením. Třešinkou na dortu je špatně fungující klimatizace, která si v létě údajně nedokáže poradit s horkým počasím, a evergreenem rumunské automobilky z koncernu Renault-Nissan-Mitsubishi jsou nekvalitní materiály v interiéru.

Diskuze Vstoupit do diskuze
53 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články