Objevila se vážná závada motorů Dacia, Renault a Nissan. Majitelé těchto modelů by se měli mít na pozoru

Závady na motoru vás můžou přijít draho, přitom postihují mnoho vozů, které jsou u nás běžně v provozu. Nemáte některý z nich?

i Zdroj fotografie: Renault
                   

Unifikování pohonných jednotek napříč různými výrobci má mnoho nesporných výhod. Jeden a ten samý motor můžete dát do několika různých aut, efektivita roste, zisky se násobí a účetním na chodbách září oči štěstím. Samé pochvaly, úspěchy a oslavy. Až na drobný háček: u motoru se nesmí projevit závady. Protože v tom okamžiku se všechno otočí proti vám, znásobí se počty stížností a výhrůžek hromadnou žalobou. To úplně nechcete. Vítejte ve zcela aktuálním příběhu jednoho malého motoru.

Malý motor, velké problémy

A tím malým motorem je notoricky známý a v několika generacích vyráběný Renault 1,2 TCe, tady konkrétně série vyrobená mezi rokem 2012 a 2016. Více než 100.000 ohlášených závad má jednoho společného jmenovatele: zvýšenou spotřebu oleje, doprovázenou ztrátou výkonu a někdy i celkovým selháním. A protože v úvodu zmíněná unifikace je u Renault Group opravdu rozsáhlá, najdeme tento motor ve vozech Dacia, Renault i Nissan. Tomu říkáme široký záběr.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Pokud tedy máte některý z vozů Dacia Duster, Renault Clio 4, Mégane 3, Kadjar a Kangoo 2 nebo Nissan Juke a Qashqai 2, vyrobených v uvedeném časovém úseku a zaregistrovali jste výše uvedené problémy s motorem, tak nezoufejte – rozhodně v tom nejste sami. Více než 3700 uživatelů se ve facebookové skupině „MotorGateRenaultNissan“ hlásí k obětem „Motorgate“, a jejich počet utěšeně roste. Dokonce se rozhodli spustit web pod tímto názvem.

Pokus o smírné řešení

Situace dospěla tam, kam asi dospět musela: k právníkům a obsílkám. Jak píše Le Parisien, právník zastupující poškozené odeslal Renaultu návrh k vyřešení celé situace s tím, že do 5. června očekává vyjádření protistrany. Řešení jsou dvě – smírné řešení sporu s odškodněním poškozených nebo radikálnější opatření. S ohledem na datum, kdy píšeme tento článek jsme zjišťovali informace přímo na uvedené facebookové skupině. Podle tam uvedených zpráv Renault ani Nissan neodpověděli, chystá se tedy žaloba.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Renault přitom magazínu Capital potvrdil, že obdržel dopis týkající se problémů s motory 1,2 TCe. Výrobce případ vyšetřuje a zdůrazňuje, že „93 % dotčených zákazníků je částečně nebo plně kryto pojištěním“. Popravdě si nejsme jisti, jestli přesně tohle chtějí slyšet majitelé vadných motorů. Stejně tak si nejsme jisti, jestli právě teď, v době největší krize automotivu a ztrátě podílu v ruské Ladě potřebuje Renault další problém. Uvidíme, každopádně causu nepřestaneme sledovat, abychom vám mohli přinášet aktuální informace.

Máte vlastní zkušenost se závadami motorů Renault?

Diskuze Vstoupit do diskuze
58 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články