Daimler svolá do servisu přes milion aut Mercedes-Benz pro problém s airbagy. Samovolně vybuchovaly.

Německá automobilka Daimler svolá po celém světě do servisů více než milion osobních a sportovně-užitkových vozů Mercedes-Benz. Důvodem jsou možné problémy s airbagy, konkrétně jejich případná nečekaná aktivace.

Jak automobilka oznámila v pondělí (16.10.), Zvolání z preventivních důvodů se dotkne přibližně 495.000 aut ve Spojených státech, dalších kolem 400.000 v Británii, 76.000 v Kanadě a několik set tisíc vozidel na domácím německém trhu. Přesnější údaj o počtu celosvětově svolávaných aut společnost nezveřejnila.

Podle mluvčí firmy Mercedes-Benz v USA došlo „k několika případům, kdy řidiči v důsledku problémů s nečekanou aktivací airbagu utrpěli menší odřeniny či modřiny. Nedošlo však k žádnému úmrtí a navíc, tento případ nemá nic společného s rozsáhlým svoláváním aut do servisů pro problémy s airbagy od japonské firmy Takata. v tomto případě může dojít k nečekanému výbuchu airbagu, v důsledku čehož se do prostoru vozidla vymrští množství plastových a kovových úlomků.


-PAGE-

Ford svolá do servisů 1,3 milionu aut pro problémy s dveřmi. Tentokrát jde o velké pickupy

Americká automobilka Ford Motor oznámila, že v Severní Americe svolá do servisů okolo 1,3 milionu aut. Důvodem jsou problémy s dveřmi.

Svolávání se dotkne modelů F-150 a Super Duty, přičemž náklady na svolávání se odhadují na 267 milionů USD. Podle společnosti může být u dotčených modelů problém s otevíráním a se zavíráním dveří. Někdy se může stát, že dveře jsou zavřené pouze zdánlivě, což při jízdě může vést ke zraněním. Automobilka ale upozornila, že v souvislosti s problémy kolem dveří zatím žádné informace o případných nehodách či zraněních nedostala.

Spolu s nejnovějším případem tak Ford svolal od roku 2016 pro různé problémy se zavíráním dveří do servisů už více než 5 milionů aut. V ostatním případě je ale svolávání podle firmy odlišné. Zároveň dodala, že náklady spojené s nejnovějším svoláváním započítá do výsledků za 4. čtvrtletí.


-PAGE-

Tesla propouští pracovníky, výroba Modelu 3 zaostává za prognózou

Americká automobilka Tesla propouští přesně nespecifikované množství zaměstnanců. Z linky, na níž se kompletuje model Tesla S, tento týden odešlo 400 až 700 zaměstnanců. Byli mezi nimi inženýři, manažeři a dělníci. Deník Mercury News, který vychází v San Jose, se odkazoval na současné i bývalé zaměstnance Tesly.

Vedení firmy potvrdilo, že při stavu pracovníků přes 33.000 se někdy stane, že se jejich počet musí snížit. Tesla však roste a přibírá nové zaměstnance po celém světě. Na své stránce nabízí více než 2000 volných pracovních pozic.

Firmě se nedaří zvyšovat výrobu Modelu 3. Ve třetím čtvrtletí jejich dodala jen 260, ale cíl byl 1500. Auto s elektrickým pohonem si za 35.000 USD objednalo kolem 500.000 zákazníků, kteří loni začátkem roku složily zálohu 1000 USD. Zájem o model je tak vysoký, protože jeho cena je již konkurenční vůči vozidlům se spalovacím motorem. Model S stojí od 70.000 USD.

V září propustila Tesla i 63 řídících pracovníků ve své dceřiné firmě SolarCity Corp. V Roseville, která vyrábí a instaluje sluneční panely na střechy. Firmu koupila Tesla loni za téměř 2 miliardy USD. Koncem prosince zaměstnávala přes 12.000 pracovníků.

Nissan pozastaví výrobu aut pro japonský trh, má problém s kontrolou

Japonská automobilka Nissan oznámila, že od čtvrtka na dva týdny pozastavuje produkci ve svých japonských závodech. K přerušení přistoupila poté, co se ukázalo, že finální kontroly vozidel v některých jejích závodech realizují lidé bez příslušného certifikátu.

Už začátkem října se zjistilo, že finální kontroly vozidel dělali v některých případech inspektoři bez osvědčení. Ti za normálních okolností pracují pod dohledem inspektorů s příslušným certifikátem na kontrolu kvality. Nyní ale kontrolu realizovali sami a doklady i sami opatřily.

Společnost tehdy oznámila, že svolá na opětovnou kontrolu 1,16 milionu vozů vyrobených a prodaných na domácím trhu od ledna 2014 do konce září 2017. Už v té době vedení Nissanu zveřejnilo, že náklady spojené se svoláváním mohou dosáhnout 25 miliard jenů. Nyní se problém ještě rozšířil a společnost oznámila pozastavení produkce.

Výkonný ředitel společnosti Hiroto Saikawa uvedl, že firma musí výrobu pozastavit s cílem zkvalitnit proces kontroly, přičemž tento proces bude trvat minimálně dva týdny. Pozastavení výroby se však dotkne pouze aut určených pro japonský trh. Produkce vozidel určených na vývoz bude pokračovat.

Firma kromě toho zvýší počet inspektorů pro finální kontrolu vozidel, dodal Saikawa. Pro šéfa společnosti je to první velká zkouška od dubnového nástupu do funkce, když na pozici vyměnil Carlose Ghosna.