Znáte ji jako jednu z největších novodobých automobilových senzací – teď navíc nasazuje cenovku, která nemá v Česku konkurenci. Nové SUV za 399 900 Kč je realita, která převálcuje zavedené značky.
Jedna z prvních automobilek „nové čínské vlny“, původně britská MG, se u nás zabydlela již před lety a postupně si vybudovala jednu z nejsilnějších pozic na trhu. Oslovil jsem při té příležitosti několik mých přátel s dotazem, jakou první značku si vybaví, když se řekne „čínské auto“, a MG opravdu zabodovala. Respektive vyhrála na celé čáře. Jestli by to pana Morrise, zakladatele značky, potěšilo, nevím, ale taková je zkrátka realita. A nyní navíc i s velmi reálnou slevou. Pojďme se na to s redakcí AutoŽivě.cz podívat společně.
Kdysi britská, nyní čínská MG v Čechách boduje
Nabídka tuzemského zastoupení MG, složená z dostupných SUV a kompaktních vozů, Čechy evidentně oslovila, postupně tak mohlo přijít i první elektrické kombi MG 5 nebo mimořádně krásný roadster Cyberster. Jenže – Češi chtějí ponejvíce „obyčejné“ spalovací motory a nízkou cenovku k tomu. A přesně pro ně je připravena aktuální nabídka, zahrnující čtyřválec o objemu 1,5 litru, výkonu 106 koní s točivým momentem (nijak oslnivých) 148 Nm. Zkrátka klasický, jednoduchý benzínový čtyřválec bez turba a čehokoli navíc.
Pro mnoho lidí ideální volba. Jednoduchý servis, relativně levný provoz, pro dopravu z bodu A do bodu B dokonale postačuje. Není to tak dlouho, co jsem měl v testu MG 3 Hybrid, a byl jsem z něj popravdě nadšen. Největší problém – poněkud sebevědomá cenovka, sahající až k půl milionu (sofistikovaná hybridní technika má zkrátka svoji cenu, majitelé Toyoty by mohli vyprávět) se povedlo novou, jednoduchou motorizací více než vyřešit – akčních 349 000 korun za malý, solidně postavený kompakt je cena více než přiměřená.
Model | Délka (mm) | Výška (mm) | Šířka (mm) | Výkon motoru (k) | Objem zavazadlového prostoru (l) | Cena (Kč) |
---|---|---|---|---|---|---|
MG 3 | 4 055 | 1 528 | 1 729 | 106 | 256 | 349 900 |
MG ZS | 4 323 | 1 653 | 1 809 | 106 | 448 | 399 900 |
Jednoduché a levné spalovací motory by mohly prodeje zvýšit
Statistiky mluví jasně: Podle Českého statistického úřadu vzrostl prodej čínských aut v ČR o 37 % za poslední rok. MG prodalo přes 2 000 kusů jen v prvním pololetí. Proč takový boom? Lidé chtějí alternativu k drahým evropským značkám. Ale pozor – co když se objeví skryté náklady na servis? Vlastní názor? Malé (a hybridní) MG3 mne překvapilo množstvím zcela evropských komponentů pod kapotou, od značky BOSCH až po Valeo. Je to jako objevovat nový kontinent – levný, ale plný překvapení.
Bylo mi však jasné, že pro mnoho potenciálních zájemců bude cenovka (speciálně u takto malého auta) tím hlavním argumentem. A že vlastně složitou techniku ani nepotřebují. A ani ji nechtějí platit. Byl jsem tak jen zvědav, jestli se MG „rozhoupe” k tomu, aby pod kapoty obou svých největších bestsellerů dalo i zcela obyčejný, levný motor. A to se přesně stalo. Uvidíme, jestli to značce přivede další skupinu zákazníků. Moje soukromá anketa mezi přáteli naznačuje, že nízká cenovka by ten pomyslný jazýček na vahách mohla zvrátit. Ostatně, jak to vidíte vy? Byly by pro vás jednoduchý motor a snížená cena argumentem?