Mnoho řidičů nechce ochranu klikové skříně motoru. Mají k tomu dobré důvody

                   

Pokud se o auta nijak více nezajímáme, tak ani nevíme, jaké prvky má a jaké ne. Nevíme třeba, jak vypadá podvozek a jak je to s ochranou klikové skříně motoru. Ta je poměrně velkým tématem. Jsou tu ti, kteří neváhají do tohoto prvku investovat dodatečně a potom také ti, kteří jsou jeho velkými odpůrci. A nechtějí tento ochranný prvek ze zásady. Jaké mají k odmítání dané ochrany důvody?

Ochrana už z výroby

Je třeba říci, že každé auto, které sjede z montážní linky je v podstatě připraveno k provozu. Není tedy nutné na něm dělat jakékoliv dodatečné úpravy, nebo vylepšení. Tím je řečeno, že už z výroby určitou ochranu klikové skříně vůz má a je zbytečné investovat do další dodatečné, kterou si někteří nechávají montovat do oblasti podvozku, právě pod motor.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Auto je na běžné ježdění

Dalším argumentem odpůrců dané dodatečné ochrany je to, že auto, které mají, je určeno na běžné ježdění. Tím je řečeno, že se s vozem jezdí jenom na běžných komunikacích. Málokdy se s ním zamíří do terénu, a když už, tak je to spíše v podobě běžné polní cesty. A protože s vozem není zdoláván jakýkoliv náročný terén, kde by výraznější ochrana klikové skříně motoru dávala smysl, není důvod pro její instalaci.

Ne vždy je kvalitní

Trh nabízí mnoho možností a nutno říci, že ne vždy svou kvalitou mohou vyhovovat potřebám. Mnohdy se jedná spíše o kosmetický prvek, bez nějaké výraznější ochranné vlastnosti. I to je jeden z důvodů, proč řada lidí nechce to tohoto doplňku určeného do oblasti podvozku instalovat.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Riziko při nehodě

Jedním z hlavních argumentů je i bezpečnost při nehodě. Robustní, pevná a odolná ochrana klikové skříně sice může přijít vhod v terénu, ale v případě nehody zcela mění ochranné zóny a vlastnosti auta. Co je tím myšleno? Že motor v případě nárazu může směřovat do oblasti kabiny, místo dolů pod auto, což je život ohrožující stav.

Diskuze Vstoupit do diskuze
131 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články