Moderní vychytávky aut, které přinášejí více problémů, než pozitiv

                   

Má se jednat o výbavu, která by nám měla mnoho věcí usnadnit a v mnoha situacích také pomoci. Realita je však taková, že tato výbava může být v autech spíše na škodu a může způsobovat mnoho problémů. O jaké prvky výbavy jde? Některé možná máte i ve svém voze.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Automatické stěrače

Může jít o skvělou věc, díky které se nemusíme starat o stírání čelního skla, a stěrače sami pracují podle intenzity deště. V ideálním případě to tak funguje, ale jsou situace, kdy stěrače buď nestírají, nebo stírají zbytečně rychle, i když jenom mrholí. Následné zapínání nebo vypínání, či snad modifikace jejich intenzity je složitější, než klasický, známý stěrač s nastavitelným časovačem. Navíc automatické stěrače začnou fungovat, až když na sklo dopadne déšť, zatímco řidič dokáže tento stav předvídat.

Automatická světla

Problémy mohou přinášet hned dva typy. Jako první to jsou klasická automatická světla, kdy auto samo přepíná z denního svícení. Za ideálních podmínek je to opět celkem dobrá funkce. Horší to může být třeba při dešti nebo v mlze, kdy takto vybavený vůz často stále svítí denním svícením.

Druhým problémem mohou být automatická dálková světla. Zatímco řidič reaguje s předstihem, jak při jejich vypínání tak při jejich zapínání, tak tento prvek výbavy je může nejenom zapínat pozdě, ale také je může pozdě vypínat, což vede ke zbytečnému oslňování ostatních.

Bezkontaktní otevírání zavazadelníku

Může to být skvělá věc, pokud máte plné ruce věcí a potřebujete otevřít zavazadlový prostor. Stačí pohyb nohou pod nárazníkem a víko zavazadelníku se otevře. Tedy v ideálních případech. Ty ne vždy nastanou a tak může dojít k tomu, že člověk stojí za autem a nohou se snaží aktivovat čidlo. Kdo tuto výbavu ve voze má, ten moc dobře ví, že už nastala řada situací, kdy se zavazadlový prostor prostě nechtěl otevřít.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Hlídání jízdních pruhů

Pokud najedete na pruh a pouze se ozve signalizace, anebo začne vibrovat volant, nejde ještě o nic až tak hrozného. Horší jsou různé aktivní asistenty, které vás při najetí na čáru vrací do jízdní stopy, nebo se ji dokonce snaží držet. V tomto případě dochází podstatnou část cesty k tomu, že se jenom perete se svým vozem, což může být nebezpečnější, než jízda bez těchto asistentů.

Adaptivní tempomat

Skvělá věc na delších trasách, kde všichni jednou víceméně plynule. Adaptivní tempomat hlídá rychlost před námi jedoucího vozidla a vy tak máte o starost méně. Ne vždy je ale adaptivní tempomat dobrým pomocníkem. Při dojezdu kolon nebo vozů stojících na světlech se často stane, že začne reagovat až příliš pozdě a následuje prudké brzdění. Problémy jsou ale i při rozjezdu, jelikož vozu nějakou dobu trvá, než detekuje, že auto před ním už výrazně poodjelo.

Čtení dopravních značek

Je pravou, že když je tato funkce spojena například ještě s daty z navigace, může fungovat celkem spolehlivě a dá se jí věřit. Pokud ale takto propojena není, nemusí být až tak spolehlivá, jak čekáme. Řady značek si nevšimne, dodatkové tabulky nemusí brát v potaz a stejně tak nezareaguje ani na to, že daný úsek s omezením rychlosti mohl dávno skončit. Na přístrojové desce tak stále svítí informace o překračování rychlosti, i když realita je dávno zcela jiná.

Diskuze Vstoupit do diskuze
138 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články