Existují etapy historie, které někdy zní neuvěřitelně. O všem dobrém i špatném v lidském životě se vypráví příběhy, které se odehrály během různých událostí, ale žádná z nich není tak silná jako druhá světová válka a holocaust. Hrůzy této války některé lidi posílily a donutily je ukázat svůj vynikající charakter – dokonce i některé nacisty. Jeden z nich dokázal zachránit přes tisíc životů. Jeho jméno určitě znáte ​​díky oceňovanému filmu z 90. let. Ale víte, že před válkou také závodil na motocyklech? Toto je příběh Oskara Schindlera.

Schindlerovy akce během režimu třetí říše si získaly uznání a jeho příběh byl zfilmován v jednom z nejpopulárnějších děl Stevena Spielberga – Schindlerův seznam. Film vypráví příběh Schindlera jako majitele německé továrny na střelivo a polské továrny na smaltované nádobí během války. Jeho kontakty, které měl jako nacistický důstojník a špión mu pomohly nalézt odbyt pro jeho smaltované zboží tím, že jej dodával pro německou armádu, ale také mu umožnily, aby zabránil deportaci tisíce židovských dělníků.

Předtím ale nesnil o tom, že bude válečný hrdina, ale chtěl být slavným motocyklovým závodníkem. Spisovatel a motocyklový historik Dr. Erwin Tragatsch, blízký přítel Schindlera, napsal článek o jeho nadšení pro motocykly, které podle něj byly jeho jediným koníčkem. Ve věku 17 let si koupil Schindler svůj první motocykl, 500ccm jednoválec Galloni. Jeho hlavní chyba? Nebyl dostatečně rychlý. Tragatsch ho popsal jako „marnou záležitost pro jakýkoliv druh závodění na silnicích“.

V roce 1928 Schindler vyměnil svůj Galloni za červený Moto Guzzi SS 250 cc. Nedostatek zkušeností mu nezabránil v přihlášení se na jeho první soutěžní závod na trase Brno – Soběšice. Bez poruchy či zranění dojel na bronzové příčce. Poté pokračoval, soupeřil s jezdci z celé Evropy na Velké ceně ČSR, která se tehdy jezdila na okruhu kolem hory Praděd. Po dlouhou část závodu si hlídal pátou pozici a kombinace dovedností a štěstí (dva závodníci před ním byli vyloučeni ze závodu), mu zajistila druhou bronzovou medaili v kariéře – a jeho poslední. Nedostatek finančních prostředků donutil Schindlera, aby závodění nechal.

Dnes je tento muž pochopitelně většinou známý díky své aktivitě během války. 1 200 zachráněných životů má přeci jen větší váhu než dvě třetí místa z motocyklových závodů. Ale uznejte, když víme, že byl Oskar Schindler petrolhead a blázen do motocyklů a jezdil závody, musíme mít tohoto chlapíka ještě více rádi.