Dacia Duster je celkem populární auto, které láká spíše na jednoduchost, dobrou kvalitu a velmi příznivou cenu. Zájemci o auto však byli částečně zklamáni ve chvílí, kdy byla stažena populární motorizace o objemu 1,6 litru, která byla nahrazena motorem 1,0 TCe. A to i proto, že verze 1,6 SCe byla k dispozici i s továrním pohonem na LPG, což byla volba hlavně pro toho, kdo při výběru vozu hleděl na úspornost. Stažení této motorizace bylo spojeno se zklamáním, jelikož kdo i nadále u Dustera toužil po plynu, neměl možnost sáhnout po továrním provedení, ale musel investovat do transformace u některých ze specializovaných firem.

LPG verze Dacia Duster opět bude

I když to vypadalo, že s ukončením motorizace 1,6 se plynová verze Dacia Duster již neobjeví, nestalo se tak. Modelový rok 2020 má tuto populární motorizaci opět přinést. Nepůjde však o původní populární řešení, jelikož tovární verze na LPG má být spojena výhradně jenom s motorizací 1,0 TCe. Konkrétně jde o benzínový motor s nepřímým vstřikováním o objemu 999 cm³, který nabídne výkon o hodnotě rovných 100 koní.

Stejně jako v předchozím případě, kdy byla Dacia k dispozici s LPG pohonem, i tady bude dodavatelem plynového řešení již osvědčená společnost Landi Renzo. Podle prvních informací má být objem nádrže 32 litrů.

Důraz na nízké provozní náklady

LPG se o vozu Dacia Duster objevuje i z důvodu celkové oblíbenosti. I když se zájemci musí spokojit pouze s výkonem 100 koní, kladem pro ně rozhodně budou celkově nízké provozní náklady. A to hlavně z důvodu, že LPG je oproti naftě a benzínu výrazně levnější, a to především z důvodu nízké provozní daně, která celkově vychází asi pětkrát menší, než je tomu u benzínu i nafty. Auto se navíc stane nejenom ekonomičtější, ale bude také ekologičtější. K tomu mu má dopomoci i systém start-stop, se kterým se i u této tříválcové varianty s plynovým pohonem taktéž počítá.