Do nádrže nalili WD-40 místo drahé nafty a nastartovali. Výsledek je zaskočil, vše natočili na video

Že starý Mercedes 200D jede bez problémů na vyjetý olej z fritézy, ví v Čechách kde kdo. Ale to pojedou i ostatní auta, a ještě na spoustu dalších tekutin. Více v našem videu.

i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě
                   

Vyzkoušet, na co všechno nastartuje a potom především pojede starý diesel je oblíbenou kratochvílí mnohých „beta testerů“ se starým „piánem“, neboli Mercedesem W123/200D v garáži. Ano, uznáváme, motor v tomhle modelu je opravdu prototypem jednotky, do které se dá nalít v zásadě cokoli, co má nějaký bod zážehu (tady spíš „vznětu“), a opravdu to nakonec pojede. My jsme ale zkusili něco trochu lepšího. Tohle video vás pobaví.

Dieselová klasika je podmínkou

Testeři z projektu Garage 54 si jako vzorové vozidlo vybrali starou dodávku Toyota Townace. Která má s výše popsaným Mercedesem W123 víc společného, než by se mohlo zdát. Klasický a jednoduchý diesel, s rotačním čerpadlem a bez turba. Neb moderní common rail by podobné experimenty přežil několik desítek vteřin, než by se rozsvítily všechny kontrolky. A vy byste za stejnou vteřinu přišli o všechny úspory za výměnu, nebo za vyčištění.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Jako první přišel na řadu čištěný petrolej. Na něj motor pracoval zcela bez problémů, což se ostatně dalo čekat. Jediným rozdílem byl trochu jiný zvuk motoru. A otázkou samozřejmě zůstává, co by se dělo při dlouhodobém používání. Následovala modla všech zelených zastánců spalovacího motoru a námět úvodní fotografie tohoto článku: slunečnicový olej. Po aktuálním zdražení je celá jeho ekonomická výhodnost v trapu, ale za pokus to stálo.

Ekologické palivo více než slibné

Na produkt slunce, půdy a fotosyntézy motor jel ve skutečnosti klidněji, než na petrolej. Zápach, linoucí se z výfuku nebyl nepodobný odéru vznášejícímu se kolem nejmenovaného fast foodu. Alespoň víte, co jíte. Poprvé bylo sice nutné nastartovat na petrolej a pak „přepnout“ na olej, motor si však na olej natolik zvyknul, že nakonec nastartoval i na něj.

i

Po oleji následoval známý a oblíbený „všeuměl“ WD40, respektive jeho levnější varianta. Na originál by provoz nedával příliš smysl. Motor se sice povedlo nastartovat, nicméně dlouho v chodu nevydržel. Zdá se, že přes svoje univerzální schopnosti nebudou WD 40 a podobné přípravky příliš funkční alternativou nafty. S převodovým olejem to dopadlo podobně, motor se sice dal nastartovat, ale měl hodně nestandardní zvuk, o oblacích dýmu z výfuku nemluvě. EU7 by tady asi neprošla. Přesto auto dokázalo startovat i jet samo.  

Jako další byly brzdová kapalina, což je na první pohled absurdní „palivo“, nicméně motor s ním ve skutečnosti neměl žádný problém, auto klidně jelo a zcela přestalo kouřit. Že by ekologické perpetuum mobile? Na závěr si experimentátoři z Garage 54 nechali kapalinu na odrezování šroubů. Motor opět naskočil a opět bez problémů jel. Není tedy pochybností o tom, že kombinace vlastní restaurace s mnoha smaženými jídly a starým dieselem jako „služebním“ autem bude fungovat.

Myslíte si, že alternativní paliva mají budoucnost?

Zdroj: Garage54
Diskuze Vstoupit do diskuze
125 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články