Na léto stylově aneb Výběr kabrioletů do 100 tisíc

                   

Cestování v létě může mít styl. Tedy pokud máte možnost u svého vozu stáhnout střechu a nechat svou kštici vlát ve větru. Na léto, příjemné období plné slunce a vysokých teplot, není stylovějšího vozu, než je kabriolet. Pokud jste se rozhodli, že právě letos si ho pořídíte, poradíme vám, který zvolit. Jelikož jde o auto určené spíše na stylové a občasné cestování, budeme se držet i cenového limitu 100 000 Kč. I za tuto částku se dá v segmentu ojetých kabrioletů vybrat řada zajímavých vozidel. Podívejte se s námi na ty, které budou vyhovovat nejvíce. Ať už svým vzhledem a stylem, tak i svým provedením a spolehlivostí.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Peugeot

Peugeot 307 CC

Velmi povedený model kabrioletu, který má oproti konkurentům jeden unikát. Dá se v podstatě používat celoročně, a to díky své skládací střeše, která není jenom plátěná, ale má své klasické karosářské provedení. Skládá se ze dvou dílů, které se jednoduše složí a stáhnou a v tu chvíli máte před sebou opravdu stylové kabrio. Model Peugeot 307 CC, který se vyráběl v letech 2003 – 2008 vás zaujme také poměrně komfortním interiérem a slušnou výbavou. To ho doslova předurčuje ke stylovým letním jízdám, které si budete užívat. To zaručí i správná motorizace. Vhodnou volbou může být benzinový dvoulitr s výkonem 140 koní. Zájemcům o naftu je doporučován taktéž dvoulitrový motor, opět ideálně s výkonem stejným, tedy také 140 koní. Ta navíc překvapí i svou úsporností.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Opel

Opel Astra H TwinTop

Málokdo to ví, ale známá Astra se vyráběla také v této karosářské verzi. A byly přímým konkurentem výše představeného Peugeotu. Naším tipem na stylový kabriolet na léto je Opel Astra H TwinTop, tedy konkrétně třetí generace tohoto modelu. Už na první pohled auto zaujme jak povedeným designem, tak i velikostí a s ním spojeným celkovým pohodlím. Možným zklamáním může být pro některé to, že prvky výbavy jsou spíše standardního rázu a tak nelze čekat, že by Astra nabídla zase až tak něco navíc. Na druhou stranu chybět nemusí interiér v kůži, navigace, nebo sportovní sedadla. Pod kapotou se osvědčil motor 1.9 CDTI, který nabízí výkon až 150 koní. Kladem je i jeho úsporná stránka. Nijak špatné ale nemusí být ani benzinové motorizace buď v podobě 1.6 Turbo s výkonem 180 koní, nebo v podobě varianty 2.0 Turbo s velmi slušným výkonem 200 koní.

iZDROJ FOTOGRAFIE: VW

VW Golf IV

Náš cenový limit může dostačovat i na tento zajímavý tip. Že je Volkswagen Golf dlouhodobě velmi populárním vozem, to není pochyb. A jelikož jeho čtvrtá generace, kterou máme na mysli je k dispozici i jako kabrio, musíme logicky doporučit i tento model. Golf jako takový je dlouhodobě osvědčenou a populární volbou a tak se není třeba bát žádných negativních překvapení. Možným zklamáním může být pro některé to, že tento kabriolet nevypadá až tak stylově, jak by se čekalo. Na druhou stranu určitá spolehlivost vozu to může snadno vynahradit. Pod kapotou lze najít výčet různých osvědčených motorizací. Asi nemusíme připomínat, že mezi tu nejlepší se řadí kultovní 1,9 TDI, tedy naftový motor s výkonem až 110 koní. Stejně tak je možné sáhnout i po benzinovém dvoulitru V8 s výkonem 115 koní. I když se může zdát že výkony motorů jsou spíše menší, tak vzhledem k velikosti Golfu plně dostačují.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Volvo

Volvo C70 I

Symbol bezpečnosti, a také spolehlivosti. To je Volvo. Pokud na tuto značku nedáte dopustit a zároveň hledáte stylový letní kabriolet, co takhle Volvo C70 první generace? I na tento model z přelomu století vám bude stačit zmíněný cenový limit. A už na první pohled vás zaujme, že vůz nevypadá ani tak sportovně, jako spíše velmi elegantně. I té je důvod, proč ho zvolit. Velkým kladem je i kvalita provedení, díky čemuž se téměř nemusíte bát ani koroze karoserie, ani výrazných vad pokud jde o spolehlivost. Pod kapotou jsou osvědčenou volbou přeplňované a pětiválcové benzinové motory, které mohou dosahovat výkonu 245 koní. A také skvělého zvuku. Zážitek během letní jízdy bez střechy bude stoprocentně zaručen.

Diskuze Vstoupit do diskuze
128 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články