Motor je srdcem auta. A proto když vhodný vůz vybíráme, hledíme i na to, jakou má motorizaci. Primárně nás zajímá, zda je benzinová nebo naftová, dále také objem a samozřejmě i výkon. Zároveň je však dobré vědět, že ne každý motor se automobilkám povedl. Jsou i takové, od kterých je vhodné dát ruce pryč. Toto jsou ty, u kterých je na místě být na pozoru.

0,6 / 0,7 Turbo – Smart

Sice se nejedná o nijak extra výkonné motory, ale vzhledem k tomu, v jakém voze jsou použity, tak dostačují. Tedy pokud jde o jejich parametry. Co ale může být problém těchto motorizací, to je životnost. A ta je jenom lehce přes 100 tisíc kilometrů. I proto, že málokdo patrně čekal, že se s vozy Smart takto velký nájezd uskuteční. Pokud tento vůz plánujete pořídit, pozor na stav tachometru i na to, co má pod kapotou. U objemu 0,6 litru jsou problémy u motorů z let 1998 – 2002, u verze druhé se problémová série objevovala v letech 2002 – 2007.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

1.4 TSI – koncern Volkswagen

Jedná se sice o celkem populární zážehový motor, ale faktem je, že může mít své problémy. Pokud se podíváme na to, co přesně může tento motor trápit, je to jak problém s písty a jejich praskáním, tak je to i problém s rozvodovým řetězem. Někdy se mohou objevit také problémy se vstřikovači. Komplikace se týkají tohoto motoru bez ohledu na to, na jaký výkon je naladěn. A to u řady těchto jednotek od roku 2006.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

1,5 dCi – skupina Renault

Naftové motory jsou obecně vybírány především pro svou životnost a také pro svou spolehlivost. Jak se ukazuje, ne vždy to musí platit. A to v případě tohoto motoru skupiny Renault. Výskyt problémů je datován od jeho samotného uvedení v roce 2001. Pokud se podíváme na hlavní komplikace, jsou spojeny primárně s ojnicemi. A to už při nájezdu kolem 150 tisíc kilometrů, což není v případě nafty nijak vysoký stav tachometru.

ZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

1.6 HTP – BMW / PSA




Psal se tok 2006, kdy byl tento motor představen. Nutno říci, že tento benzinový motor byl  naladěn na výkon v rozmezí 150 – 200 koní a v prvních letech byl dokonce velmi slušně hodnocen a také doporučován.  Postupem času se ale začaly objevovat první problémy, a to hlavně s možnými prasklinami, ale také s turbem, nebo rozvody. V souvislosti s tím došlo k inovacím a modernizacím a hlavní neduhy motoru byly od roku 2011, kdy byla představena inovovaná verze, v podstatě vyřešeny.

1,9 dCi – skupina Renault

Tento naftový motor od Renaultu nese označení F9Q a pokud se poohlížíte po vozu ať už této značky, nebo třeba značky Nissan nebo Suzuki, je dobré mít na paměti několik věcí. V mnoha případech se mohou u motoru objevovat, s přibývajícím nájezdem, možné četné problémy. Ty se týkají například ojnic, ale i vstřikovačů, nebo také turba. Eliminovat problémy lze hlavně správným použitím a pravidelným servisem. U ojetin však nikdy nevíte, co s vozem předchozí majitel dělal.