Nabídka nových aut explodovala. Za tyto ceny a slevy totiž na ojetiny navždy zapomenete

Nekonečné dilema mezi nákupem nového vozu a ojetinou je, zdá se, jednou provždy vyřešeno. Za tyto ceny totiž ztrácejí ojetiny celkem smysl.

i Zdroj fotografie: Hyundai
                   

Trh s malými vozy do půl milionu korun prošel v posledních letech zásadní proměnou. Ještě před několika lety jsem měl při výběru nového auta v této cenové relaci relativně široký výběr – dnes je ale situace přece jen jiná. Ceny vozů pomalu, ale nekompromisně rostly (až vyrostly), některé zavedené modely výrobců z evropského trhu úplně zmizely a často narazím spíše na omezené edice nebo zvýhodněné slevové akce než na zavedené modely. O to zajímavější modely však zůstaly a stojí za bližší prozkoumání. Pojďme se na ně nyní podívat společně.

Kdysi jste pod 500 000 Kč sehnali opravdu leccos

Já osobně pamatuji dobu, kdy v zásadě jakékoli malé auto, včetně mnoha německých značek, šlo bez problémů koupit pod půl milionu, často ještě výrazně levněji. Polo za 350 000? Žádný problém. Corsa, Clio, Fiesta, Suzuki Swift – na ty všechny vám půl milionu korun českých bez problémů stačilo a s trochou smlouvání u dealera jste odjížděli i s celkem pěknou slevou či lepší výbavou. Dnes? Polo začíná na 519 000, a to jen v akční výbavě People.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Tato malá levná Kia bude pro Evropu hitem. Češi ji mohou kupovat za směšné ceny, vyrábí se kousek od nás

Pravda, na níž je akce asi tolik jako na předvolebním mítinku KSČM. Tříválec o výkonu 59 kW a pětistupňový manuál, spolu s opravdu chudým interiérem vám zřejmě tep nezvednou. A jakmile jen pomyslíte na něco trochu lepšího, ceny se od této hranice naopak zvednou s rychlostí, jakou by obdivoval i Chuck Norris. A ano, půl milionu před 15 lety a půl milionu dnes je samozřejmě celkem jiný balík peněz. Prošli jsme krizemi, nic není stejné. A auta zdražují, nekompromisně – jak už bylo dnes jednou napsáno.

Léto 2025 je na akční nabídky celkem bohaté. A na výrazné slevy také

Když ale zapomenete na Německo a vezmete „na milost“ Koreu (osobně doporučuji rozhodně tu jižní), je třeba Hyundai i10 zajímavým tipem. To auto není nijak špatné a s aktuální cenovou akcí jej pořídíte za opravdu zajímavých 349 000 korun. Ano, i tady je malý motůrek 46 kW a „pětikvalt“, ale za ty peníze? Se sedmiletou zárukou? Jako auto pro manželku či dceru ideální. Leasing snesitelný, 7 dlouhých let máte klid. Podobně je na tom Kia Picanto. Nicméně z praxe vím, že akční modely bývají rychle vyprodané, proto se vyplatí sledovat nabídky a nezaváhat.

iZdroj fotografie: Hyundai

Pokud bych měl osobně doporučit pět nejvýhodnějších nabídek roku 2025 z hlediska poměru ceny, výbavy a záruky, byly by to tyto vozy:

  • 1) Již zmíněný Hyundai i10 v letní akci s prodlouženou zárukou.
  • 2) Kia Picanto s balíčkem Comfort Plus.
  • 3) Dacia Sandero v základní verzi Essential, která stále patří mezi nejlevnější nové vozy na trhu.
  • 4) Toyota Aygo X, jež je se svým skvělým designem tak trochu mým černým koněm. A cenově nečekaně zajímavým, kolem 400 000 – 450 000 korun pořídíte i bohaté výbavy Executive nebo JBL Edition.
  • 5) A určitě zajímavou nabídkou je naše Fabia s motorem 1.0 TSI / 85 kW a šestistupňovou (!!!) převodovkou ve výbavě Top Selection – za ni chce výrobce v edici „130 let“ 444 900 korun, což je s ohledem na výkon a výbavu mimořádně skvělá nabídka (130 let Premium je mimochodem za 484 900, čili pořád pod půl milionem).

U moderních a konstrukčně propracovaných aut je pokrok znát

A určitě bych si počkal na nové Clio, které se představí v září v Mnichově – má být hodně povedené. Mí známí se mě často ptají, jestli nové auto, třeba i na leasing, či ojetinu. Popravdě, speciálně třeba u Fabie bych se určitě přiklonil k novému autu, pokud vám tedy velikostně stačí. Je to moderní, bezpečné, v mnoha směrech výborně řešené auto, na kterém je pokrok posledních let opravdu znát. S motorem 1.0 TSI nejsou potíže, 85 kW stačí, „šestka“ se hodí nejen na dálnici. A máte klid se zárukou. A navíc, vždy ji zase dobře prodáte. Souhlasíte?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články