Pokud se svým elektromobilem vyrazíte do sousedního Polska, narazíte zde na nabíjecí stanice společnosti Lotos. Ty sice zatím nejsou tak rozšířené jako je tomu u konkurence, ale jsou na řadě míst, kde jsou celkem dobře využitelné. Když se začalo s jejich budováním, padla zde otázka, zda bude dobíjení alespoň v zahajovacím období zdarma, nebo zda bude třeba něco platit. Teď už je to jasné.

Zdarma nebudou

Mnoho lidí začalo rozšiřovat fámu o tom, že nabíječky Lotos budou zdarma, což by mohlo celkově výrazně uškodit řadě konkurentů, jelikož v ti se už rozhodli zpoplatnit své nabíjení. U některých je to částka celkem vysoká. Příkladem je společnost Ionity, která cizím zákazníkům účtuje v přepočtu 21 korun za odebranou kWh. Stejné ceny má i u nás. Nová společnost Lotos však za odebranou kWh účtovat nebude, což mohlo vyvolat dojem, že nabíjení bude zdarma. Společnost však zvolila jenom jinou cenovou politiku.

Platba za připojení vozu

Kolik konkrétně bude nabíjení na stanici Lotos stát? Společnost provozující síť několika nabíječek se rozhodla, že bude účtovat jednoduše za připojení samotného vozu. Pokud s ním k nabíječce přijedete, zapojíte ho a zahájíte nabíjení, tak se vám naúčtuje pevná paušální částka. A to bez ohledu na to, kolik elektřiny konkrétně vyčerpáte.

Kolik bude jedna relace stát?




Pro toho, kdo chce nabít prázdnou baterii až do sta procent, je toto účtování pochopitelně výhodné. Pro toho, kdo chce přidat pouze trochu kilowatthodin do své baterie, tato nabíjecí stanice až tak výhodná nebude. Částka je totiž stanovena na 24 PLN, což je v přepočtu necelých 150 korun českých. Kdo tedy na této stanici nedobije akumulátor alespoň na nájezd, který bude činit 300 kilometrů, tak má provoz svého elektromobilu obecně dražší, než pokud by jel se spalovacím motorem. Jakmile však dobije více, už jde o částku zajímavější.