Nárazový test ukázal, proč je Volvo z hlediska bezpečnosti jedničkou na světě

Švédská automobilka je bezpečností svých vozidel pověstná už po mnoho let. A série provedených crash testů znovu ukazuje, že je tvrzení opodstatněné.
i Zdroj fotografie: Volvo

Stejně jako řada jiných výrobců, i Volvo má vlastní testovací laboratoře, v nichž zkouší odolnost auta v různých situacích. Cílem je, aby posádka vozidla přežila, a to nejlépe bez zranění – i za cenu, že bude auto po nárazu na odpis. Nakolik je které vozidlo úspěšné ukazují právě crash testy. A Volvo se rozhodlo k 20. výročí svého testovacího střediska popsat, čím se odlišuje od ostatních.

Kde jiní selžou, Volvo ochrání

Ne každý z nových modelů překoná po bezpečnostní stránce ten předchozí, ve srovnání s konkurencí však mívají tato švédská auta velké náskoky. Mnohdy tak vydrží i nárazy, při nichž se jiná z třetiny „slisují“ a posádka má minimální šanci, že vyvázne bez zranění.

iZdroj fotografie: Volvo

„Naším závazkem k bezpečnosti je porozumět tomu, jak a proč k nehodám a zraněním dochází, a vyvinout technologii, která posádku ochrání. Doufáme, že naše průkopnická práce bude inspirovat ostatní automobilky k tomu, aby s námi naplňovali poslání snižovat počet mrtvých a zraněných. “

To ukazují i snímky z crash testu, kdy konstrukce auta i v rychlosti zhruba 200 km/h vydržela. Chladič byl sice proražen a došlo k mírnému posunu motorové jednotky, ale posádka byla ochráněna a nepřišla k újmě ani na dolních končetinách. Právě ty bývají kritické, neboť mnoho automobilů čelní náraz neustojí a tzv. se slisují.

Vše je detailně zdokumentováno

Volvo provádí testování v hale, kde dokáže velmi přesně simulovat reálné situace. Třeba když auto „vletí“ vysokou rychlostí do svodidel, narazí do stromu, nebo se převrátí na střechu. Vozidla jsou v různých rychlostech „posílána“ do 850 tun těžké bariéry, ale automobilka má k dispozici i několik dalších překážek, jak pevných, tak pohyblivých.

iZdroj fotografie: Volvo

Celý proces pochopitelně neobnáší jenom náraz a zhodnocení, nakolik bylo auto poškozeno. Na stanovišti jsou desítky senzorů, kamer a snímačů, aby měli inženýři dostatek informací k vyhodnocení i případné úpravě konstrukce. Společnost se navíc připravila na elektrifikaci a opatřila středisko řadou dalších prvků, aby dokázala simulovat různé scénáře.

74 lidí právě čte
Zobrazit další články
Co si myslíte o článku?
5/5 (81%) 946 hlasů
Nahlásit chybu
ArmádníZpravodaj.cz
Bývalý ruský kapitán ukradl lodní šrouby svého torpédoborce
Události247.cz
Svět nemá dost lipidů na výrobu vakcín
VědaŽivě.cz
Prodloužit životnost baterie telefonu není složité. Rozhodující je způsob nabíjení
adbz.cz
Neobvyklé zalévání orchidejí zajistí, aby vždy krásně kvetly a měly násobně více pupenů