Nový Ford předčí všechna SUV v Česku. Už v základní výbavě je lidovým autem dekády

Nejlepším ukazatelem výhodných nabídek bývá parametr výkon/cena, tedy co všechno dostaneme za své peníze. V tom případě je tohle možná nabídka z nejvýhodnějších.

i Zdroj fotografie: Ford
                   

Asi nebudu daleko od pravdy, když (trochu posmutněle) poznamenám, že jedna kategorie vozidel za posledních 10–15 let skoro vymizela. Stačí tři písmena: MPV. Čest výjimkám. Ale ti ještě nedávno tolik oslavovaní průkopníci jsou povětšinou zapomenuti a vymazáni z katalogů a nabídek automobilek, kde je nahradila kategorie jiná. Také stačí tři písmena: SUV. Sport Utility Vehicle. Přičemž o tom „Sport“ a „Utility“ by šlo někdy opravdu dlouze diskutovat. Naštěstí stále existují výjimky. Pojďme se na jednu takovou podívat.

Poslední zhasne a zamkne. Nebo to bude jinak?

VW Sharan, Ford Galaxy, Peugeot 807 nebo Renault Espace jsou jen některé z těch, které zmizely v propadlišti velkoprostorových automobilových dějin. Posledně jmenovaný Espace se navíc do SUV „převtělil“ přímo před našimi zraky. Minulá generace byla přesně na pomezí obou kategorií, kdy si zajímavým způsobem vzala „od obojího něco“, ta zcela nová je už jen zvětšené SUV. Nicméně pořád tady máme (naštěstí) Tourneo Connect. V Grandu.

iZdroj fotografie: Ford

Ford vůbec zůstává k rodinám a jejich potřebám nečekaně štědrý a vstřícný, oproti třeba koncernu VW, kde se všechny praktické vozy „transformovaly“ do podoby crossoverů a malých či větších SUV. Stačí se podívat na stránky obou výrobců a hned je vše jasné. Popravdě, z tolika malých, podobně vypadajících modelů VW (Taigo, T-Roc, T-Cross‚ Tiguan) bych si opravdu nedokázal rychle vybrat. Zvláštní doba. Nikdy by mne nenapadlo, kolik lidí bude potřebovat, aby jejich auto vypadalo jako „terénní“. Když jsou tedy všechny na „T“.

Ford si stále drží kategorii „rodinné vozy“. Chválíme!

Pohled do sekce rodinných vozů u Fordu mi naopak nabídne 4 modely, každý zcela jiný. K již zmíněným „dvojčatům“ Galaxy a S-Max se přidává ještě opravdu velké Tourneo Custom a menší Tourneo Connect. A právě Connect (v delší verzi s přívlastkem „Grand“) si dnes krátce představíme. Celkem hravě totiž zastane pracovní, užitkovou verzi během týdne, aby se na víkend změnil v „rodinný“ nebo „sportovně užitkový“ dostavník, podle přání majitele. A když se k tomu přidá ještě pohon všech kol, strčí s přehledem do kapsy leckteré SUV.

iZdroj fotografie: Ford

Posuďte sami: sedmimístné Grand Tourneo Connect je dlouhé 4 854 mm a při sklopení obou zadních řad sedadel nabídne zavazadlový prostor 3 105 litrů o ložné délce 2 248 mm. To je vpravdě královský prostor, zaplnitelný ledničkou, pračkou nebo dvěma horskými koly, stejně jako nákupem z IKEA. A i v pětimístné verzi vám na zavazadla stále zbyde 1 720 litrů (to je možná nejpůsobivější údaj, zcela mimo veškerou konkurenci – kolik že má váš Superb Combi?), v sedmimístné pak 650 litrů.

Největší kombi jsou stále menší než „obyčejné“ Tourneo

Jinými slovy to, čím se chlubí ta největší kombi na trhu, nabídne Grand Tourneo Custom také. Jenže se sedmi lidmi na palubě. Famózní. To jsou parametry podobné pracovním dodávkám pro svážení dělníků na stavbu. V Tourneu Connect vám ale na rozdíl od nich nebude interiér denně připomínat, že sedíte v „dělníkovi“. Naopak, palubní deska i provedení interiéru má celkem blízko ke standardním kombi, pokud se tedy dovedete povznést nad tu a tam vykukující plechy v barvě karoserie. A obligátní tvrdé plasty.

iZdroj fotografie: Ford

S výbavou je na tom Tourneo podobně, vše potřebné k dennímu životu máte na palubě, zbytečného navíc naopak moc nenajdete. Osvěžující. Zážehové (přeplňovaná 1,5 a atmosférická 2,0 s výkony 114 a 102 koně) a vznětové (dvoulitr s výkonem 122 koní) verze vyznávají stejnou filozofii: nic extra navíc, ale k životu postačí. Bez problémů a bez zdržovaní. Převodovky jsou v nabídce dvě, manuální šestistupňová a sedmistupňový dvouspojkový automat.

Zajímavostí je možnost zkombinovat naftový motor s manuálem a pohonem všech kol. V tom okamžiku máte před sebou nadmíru praktické auto, jež splní 95 % nároků, které na něj kdy budete mít. Za férovou cenu (od 692 500 Kč, čtyřkolka od 806 500 Kč), bez zbytečných digitálních hraček, ve finále jen komplikujících obsluhu a zvyšujících cenu. A stále velmi dobře vypadající, se servisní sítí „na každém rohu“ a nezájmem ze strany zlodějů. To nezní jako úplně špatná nabídka, co myslíte?

Nechali byste se zlákat na podobně praktický styl?

Zdroj: Ford
Diskuze Vstoupit do diskuze
136 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články