Aféra Dieselgate

Emisní skandál začal v roce 2015, kdy Spojené státy odhalily chybu u německé automobilky Volkswagen. Jednalo se o porušení zákona o ochraně ovzduší. Volkswagen podle oficiálních informací záměrně naprogramoval vznětové motory s přímým vstřikováním tak, že aktivovaly svou kontrolu emisí pouze během jejich testu, nikoliv při normální jízdě. Ve výsledku měla vozidla VW až 40× vyšší hodnoty než při upravené kontrole.

Problém u 11 milionů automobilů po celém světě

Celý problém se týkal přibližně až 11 milionů automobilů prodaných do různých zemí po celém světě v letech 2009 až 2011. Tato aféra měla velký dopad na dieselové motory, s nimiž to šlo následně z kopce. Velká skupina aktivistů z Evropské unie začala brát naftové motory vážně a zvyšovat požadavky kladené na jejich provoz.

Naftové motory ztrácí postupně smysl

Spolu se zpřísňujícími se normami pro vypouštěné emise dochází k úbytku naftových motorů. Ty podle nových předpisů ztrácejí svůj efekt, výkon a jsou konstrukčně složitější a dražší. Kombinace toho všeho má za následek postupné nahrazení naftových motorů za jiné.

Renault čelí drsnému obvinění

Nově zmiňovaný problém se týká francouzské automobilky Renault, která byla obviněna z narušení měření emisí výfukových plynů ve svých automobilech. Pokud se tato domněnka prokáže, bude to nejspíše znamenat další přitvrzení ze strany Evropské unie. Tento krok by představoval další omezení pro naftové motory, což by výrazně přispělo k jejich konci.

Zdroj: AutoTrend, Renault

"/> Nastane další aféra Dieselgate? Rozhodnutí EU přispěje k definitivnímu konci naftových motorů - AutoŽivě.cz

Nastane další aféra Dieselgate? Rozhodnutí EU přispěje k definitivnímu konci naftových motorů

Naftové motory jsou postupně na ústupu. Velký podíl má na tom aféra Dieselgate koncernu VW, při které došlo k falšování emisních testů.

i

Všichni výrobci automobilů musí dodržovat určité předpisy. Zatímco benzínové automobily jsou prozatím mimo ohrožení, s dieselem to nebude tak jednoduché. Už před známou aférou Dieselgate se spekulovalo o omezení výroby naftových motorů. Následný skandál automobilky Volkswagen tyto typy motorů ještě více přiblížil kruté realitě. Pokud se prokáže obvinění francouzské automobilky Renault, která čelí podobnému problému, bude to jen další hřebíček do rakve s naftovými motory.

Aféra Dieselgate

Emisní skandál začal v roce 2015, kdy Spojené státy odhalily chybu u německé automobilky Volkswagen. Jednalo se o porušení zákona o ochraně ovzduší. Volkswagen podle oficiálních informací záměrně naprogramoval vznětové motory s přímým vstřikováním tak, že aktivovaly svou kontrolu emisí pouze během jejich testu, nikoliv při normální jízdě. Ve výsledku měla vozidla VW až 40× vyšší hodnoty než při upravené kontrole.

Problém u 11 milionů automobilů po celém světě

Celý problém se týkal přibližně až 11 milionů automobilů prodaných do různých zemí po celém světě v letech 2009 až 2011. Tato aféra měla velký dopad na dieselové motory, s nimiž to šlo následně z kopce. Velká skupina aktivistů z Evropské unie začala brát naftové motory vážně a zvyšovat požadavky kladené na jejich provoz.

Naftové motory ztrácí postupně smysl

Spolu se zpřísňujícími se normami pro vypouštěné emise dochází k úbytku naftových motorů. Ty podle nových předpisů ztrácejí svůj efekt, výkon a jsou konstrukčně složitější a dražší. Kombinace toho všeho má za následek postupné nahrazení naftových motorů za jiné.

Renault čelí drsnému obvinění

Nově zmiňovaný problém se týká francouzské automobilky Renault, která byla obviněna z narušení měření emisí výfukových plynů ve svých automobilech. Pokud se tato domněnka prokáže, bude to nejspíše znamenat další přitvrzení ze strany Evropské unie. Tento krok by představoval další omezení pro naftové motory, což by výrazně přispělo k jejich konci.

Zdroj: AutoTrend, Renault

                   

Všichni výrobci automobilů musí dodržovat určité předpisy. Zatímco benzínové automobily jsou prozatím mimo ohrožení, s dieselem to nebude tak jednoduché. Už před známou aférou Dieselgate se spekulovalo o omezení výroby naftových motorů. Následný skandál automobilky Volkswagen tyto typy motorů ještě více přiblížil kruté realitě. Pokud se prokáže obvinění francouzské automobilky Renault, která čelí podobnému problému, bude to jen další hřebíček do rakve s naftovými motory.

Aféra Dieselgate

Emisní skandál začal v roce 2015, kdy Spojené státy odhalily chybu u německé automobilky Volkswagen. Jednalo se o porušení zákona o ochraně ovzduší. Volkswagen podle oficiálních informací záměrně naprogramoval vznětové motory s přímým vstřikováním tak, že aktivovaly svou kontrolu emisí pouze během jejich testu, nikoliv při normální jízdě. Ve výsledku měla vozidla VW až 40× vyšší hodnoty než při upravené kontrole.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Problém u 11 milionů automobilů po celém světě

Celý problém se týkal přibližně až 11 milionů automobilů prodaných do různých zemí po celém světě v letech 2009 až 2011. Tato aféra měla velký dopad na dieselové motory, s nimiž to šlo následně z kopce. Velká skupina aktivistů z Evropské unie začala brát naftové motory vážně a zvyšovat požadavky kladené na jejich provoz.

Naftové motory ztrácí postupně smysl

Spolu se zpřísňujícími se normami pro vypouštěné emise dochází k úbytku naftových motorů. Ty podle nových předpisů ztrácejí svůj efekt, výkon a jsou konstrukčně složitější a dražší. Kombinace toho všeho má za následek postupné nahrazení naftových motorů za jiné.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Renault čelí drsnému obvinění

Nově zmiňovaný problém se týká francouzské automobilky Renault, která byla obviněna z narušení měření emisí výfukových plynů ve svých automobilech. Pokud se tato domněnka prokáže, bude to nejspíše znamenat další přitvrzení ze strany Evropské unie. Tento krok by představoval další omezení pro naftové motory, což by výrazně přispělo k jejich konci.

Zdroj: AutoTrend, Renault

Diskuze Vstoupit do diskuze
57 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články