Ne vždy je naftový motor spolehlivý. Těmto je nejlepší se raději vyhýbat

                   

Mnoho lidí má zafixováno, že když si pořídí auto s naftovým motorem, vydrží jim velmi dlouho. A to jak pokud jde o stáří vozu, tak pokud jde o kilometrový nájezd. Ano, jsou naftové motory, které zvládnou i stovky tisíc kilometrů. Potom tu jsou ale i takové naftové motorizace, které zvládnou o poznání méně a jsou spíše poruchovější volbou. Jaké do této kategorie patří?

2,0 d

Tento naftový motor najdeme primárně pod kapotou vozidel BMW, a to jak řady 1, tak i řady 3 nebo 5. Dále je k dispozici ve vozech X1, X5 a také u vozu Land Rover Freelander. Přitom problémů, které může tento motor napáchat, je více než dost. Je tu problém jak s turbem, tak také se vstřiky, stejně jako se mohou objevit také problémy se setrvačníkem. Nutno říci, že ani inovované verze těchto motorizací nejsou bez komplikací.

2.0 D-4D

Ani spolehlivostí vyhlášená Toyota není bez šrámu, co se týče spolehlivosti použitých naftových motorizací. Tato konkrétní se používala ve vozech Corolla, Avensis, Auris, ale třeba i RAV4. Také nelze zapomenout ani na použití u prémiové značky Lexus. Hlavním problémem, na který si řada majitelů často stěžuje, je především vysoká spotřeba oleje. Další komplikací může být i těsnění pod hlavou.

2.0 D

Tuto motorizaci najdeme výhradně pod kapotou vozidel Subaru. A to modelů, kterými jsou Forester, Impreza a Legacy. Tento dvoulitrový vznětový motor sice na první pohled působil jako zajímavá a dobrá volba, ale s postupem času se začaly objevovat první problémy. Nejprve to bylo v kombinaci s pětistupňovým manuálem, kdy se začaly projevovat komplikace se spojkou. Následně se přidal také setrvačník, ale i EGR ventil.

2,1 CDI

Tato motorizace se objevovala nejenom pod kapotou Mercedesů, ale také vozidel značky Jeep, stejně jako vozidel značky Chrysler. Hlavní problémy se začaly objevovat především s vyšším kilometrovým nájezdem. Kdo by chtěl kupovat ojetinu, měl by si pohlídat, jak je na tom právě stav najetých kilometrů. Jinak kupujícího čekají možné nemalé servisní náklady.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

2.5 a 3.1 TD

Některé vozy Alfa Romeo se kvůli své motorizaci staly poměrně nenáviděné. Jedná se o tyto dvě naftové jednotky, které používaly nejenom vozy Alfa Romeo 155 a Alfa Romeo 164, ale také vozy značky Chrysler nebo Range Rover či Jeep. Dnes už se jedná o celkem staré motorizace, jelikož poprvé byly uvedeny do výroby 1987.

Diskuze Vstoupit do diskuze
80 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články