Ne vždy je naftový motor spolehlivý. Těmto je nejlepší se raději vyhýbat

                   

Mnoho lidí má zafixováno, že když si pořídí auto s naftovým motorem, vydrží jim velmi dlouho. A to jak pokud jde o stáří vozu, tak pokud jde o kilometrový nájezd. Ano, jsou naftové motory, které zvládnou i stovky tisíc kilometrů. Potom tu jsou ale i takové naftové motorizace, které zvládnou o poznání méně a jsou spíše poruchovější volbou. Jaké do této kategorie patří?

2,0 d

Tento naftový motor najdeme primárně pod kapotou vozidel BMW, a to jak řady 1, tak i řady 3 nebo 5. Dále je k dispozici ve vozech X1, X5 a také u vozu Land Rover Freelander. Přitom problémů, které může tento motor napáchat, je více než dost. Je tu problém jak s turbem, tak také se vstřiky, stejně jako se mohou objevit také problémy se setrvačníkem. Nutno říci, že ani inovované verze těchto motorizací nejsou bez komplikací.

2.0 D-4D

Ani spolehlivostí vyhlášená Toyota není bez šrámu, co se týče spolehlivosti použitých naftových motorizací. Tato konkrétní se používala ve vozech Corolla, Avensis, Auris, ale třeba i RAV4. Také nelze zapomenout ani na použití u prémiové značky Lexus. Hlavním problémem, na který si řada majitelů často stěžuje, je především vysoká spotřeba oleje. Další komplikací může být i těsnění pod hlavou.

2.0 D

Tuto motorizaci najdeme výhradně pod kapotou vozidel Subaru. A to modelů, kterými jsou Forester, Impreza a Legacy. Tento dvoulitrový vznětový motor sice na první pohled působil jako zajímavá a dobrá volba, ale s postupem času se začaly objevovat první problémy. Nejprve to bylo v kombinaci s pětistupňovým manuálem, kdy se začaly projevovat komplikace se spojkou. Následně se přidal také setrvačník, ale i EGR ventil.

2,1 CDI

Tato motorizace se objevovala nejenom pod kapotou Mercedesů, ale také vozidel značky Jeep, stejně jako vozidel značky Chrysler. Hlavní problémy se začaly objevovat především s vyšším kilometrovým nájezdem. Kdo by chtěl kupovat ojetinu, měl by si pohlídat, jak je na tom právě stav najetých kilometrů. Jinak kupujícího čekají možné nemalé servisní náklady.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

2.5 a 3.1 TD

Některé vozy Alfa Romeo se kvůli své motorizaci staly poměrně nenáviděné. Jedná se o tyto dvě naftové jednotky, které používaly nejenom vozy Alfa Romeo 155 a Alfa Romeo 164, ale také vozy značky Chrysler nebo Range Rover či Jeep. Dnes už se jedná o celkem staré motorizace, jelikož poprvé byly uvedeny do výroby 1987.

Diskuze Vstoupit do diskuze
56 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Nová turecká naváděná raketa pro dron zasáhne cíl nadzvukovou rychlostí do vzdálenosti až 150 km, zdolat může leckterou obranu
Události247.cz
Události247.cz
Lidé o víkendu vítali jaro, zima ale ještě neřekla poslední slovo
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Chytré hodinky a další zařízení mohou člověka zabít. Nový výzkum odhalil rizikovou skupinu těchto přístrojů
adbz.cz
adbz.cz
Kontejnerové domy: 10 výhod