Zprávu o tom, jak majitelé Tesly dlouho čekali na dobití svých vozů, jste jistě zachytili. V tu chvíli začali odpůrci jasně argumentovat tím, že na klasických čerpacích stanicích se nečeká a řidič za pár minut odjíždí pryč. Je tomu skutečně tak? Ne vždy. I tady si řidič počká. A někdy velmi dlouho. Ukazuje to výzkum společnosti proxi.cloud. A jaké jsou hlavní důvody?

Čerpání ve stejný čas

Případ elektromobilů Tesla, jejichž řidiči museli čekat na to, až se stanice uvolní, byl spojený s Dnem díkůvzdání. Tedy se svátkem, kdy téměř celé Spojené státy cestují za svými blízkými. A tak se stalo, že v jeden okamžik začali obsazovat i nabíječky. K něčemu podobnému dochází také na čerpacích stanicích v určité časy. Rizikové je hlavně odpolední období, kdy lidí jezdí z práce. V těchto případech není výjimkou, že jsou fronty celkem dlouhé.

Nízká cena paliva

I když je čerpacích stanic více než dost, některé zejí prázdnotou a na druhých jsou fronty až na několik desítek minut. Proč? Důvodem je nízká cena paliva, která řidiče láká. V tu chvíli není nic výjimečného, že lze i pár desítek minut čekat jenom na to, než se člověk dostane k tankovacímu stojanu.

Doplňkový prodej




Mnoho čerpacích stanic už dávno nenabízí jenom palivo, ale i řadu věcí v takzvaném doplňkovém prodeji. Řada z nich nabízí třeba i občerstvení. A tak se mnoho řidičů zastavuje právě z tohoto důvodu. Výsledkem sice nejsou fronty u stojanů, ale jsou to fronty u pokladen, které mohou dobu obsloužení také výrazně prodloužit.

Doplňkové služby

U mnoha čerpacích stanic si lze třeba i klasicky nakoupit, podat balíček, vyzvednout zásilku, nebo si vsadit. To vše jsou doplňkové služby, které mohou vytvářet u pokladen nemalé fronty. Zvláště u různých nestandardních požadavků. A co je výsledkem? Opět nemalé čekání. Myslete na to, až pojedete tankovat.