Nejhorší ojetiny všech dob: Máte takovou? Okamžitě ji prodejte, jinak vám zruinuje peněženku

Naftový motor – dřív symbol síly, úspory a dlouhé výdrže. Jenže časy se mění a Dieselgate, tedy skandál s emisemi, mu na pověsti právě nepřidal.

i Zdroj fotografie: Radek Vršecký / Creative Commons / CC-BY-SA
                   

Nafta už není, co bývala. A některé naftové motory byste měli obcházet obloukem, jak uvádí web WhatCar – jinak vám mohou řádně vysát účet a jako bonus také nepěkně pocuchat nervy.

Které diesely jsou největší problém? Začíná to Kia

Podle žebříčku tohoto britského magazínu dopadl nejhůř model, který na českých silnicích vídáme poměrně často: Kia Sportage z let 2016–2021. Čísla jsou vážně alarmující. Motor se prý totiž zkazí u každého čtvrtého auta, a to není právě málo. A přidává se k tomu ještě i značně problémová převodovka, slabá elektroinstalace, mizerný výfuk a poruchový palivový systém… A výsledek? Každý druhý majitel v průzkumu přiznal, že měl s autem vážný problém. A taková běžná oprava pak může vyjít klidně přes 50 tisíc korun. Za nás nechápeme, jak mohl někdo něco takového pustit na silnice.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Druhý v pořadí: Volkswagen Golf (od 2020)

Golf je sice král kompaktní třídy, ale s naftovým motorem se u něj objevují potíže. „Těšit“ se můžete především na problémy s elektroinstalací, klimatizací i motorem samotným. Poruchovost také není zanedbatelná, dělá to prý nějakých třicet procent – a to je na nový vůz opravdu hodně. A pokud si myslíte, že na vše vyzrajete třeba plug-in hybridy nebo benzinovou verzí, zklameme vás – ani ony na tom nejsou o moc líp.

Na třetím místě? BMW řady 5 (2017–2023)

Prémiová značka, vysoká cena – ale bohužel taky slušná šance na problémy. Kdo by to do tohohle autíčka řekl, že? Srovnání od expertů z WhatCar je nekompromisní – nejčastěji selhává výfuk, elektroinstalace a baterie. Dieselová verze 520d je přitom oblíbená, protože nabízí rozumnou spotřebu i výkon. Ovšem když k tomu započtete i cenu za servis, nebývá už výsledek tak růžový.

Pozor i na notoricky známé motory

Ale nejsou to jen auta – vyplatí se jít i po součástkách. Pozor byste si tak prý měli dát například na motor 2.0 TDI od Volkswagenu. Ten má velká spousta aut – například Golf, Passat, Octavia… Ovšem ať už se nachází pod kapotou čehokoli, často se potýká s vadnými vstřiky, turby, EGR ventily nebo filtrem pevných částic. Což jsou opravy, které se často opakují – a to není pro vaši peněženku právě dobrá zpráva.

A to samé platí pro 1.6 HDI od Peugeotu a Citroënu a také pro motor 2.0 JTDm od Alfy Romeo. Srdce fanouška zaplesá, ale mechanik by plakal. Tak to prostě je.

Jaké auto zklamalo nejvíc vás?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články