Rodinné auto s obřím kufrem, které se vejde do 500 tisíc korun? Tady je našich 7 tipů na zajímavé kousky, ojeté za pár korun i zcela nové. Nabídka je nyní mimořádně široká.
Magické číslo sedm? Proč ne. Jeden z nejlepších filmů v mé soukromé filmotéce je rozhodně Sedm let v Tibetu, dá se na něj dívat donekonečna. A jestli bych nějaký filmový western dal zcela na první místo, před všemi ostatními díly daného žánru, bylo by to určitě Sedm statečných. Magická hudba Enia Morriconeho, skvělá kamera, dechberoucí herecké výkony. A co třeba 7 nejlepších aut (nejen) pro rodinu? A všechna do půl milionu? Tady jsou. A pojďme se na ně s AutoŽivě.cz podívat společně.
Dva (zcela odlišní) zástupci koncernu na úvod
A pokud automaticky čekáte „klasiku z Boleslavi”, pak vás překvapím: dnes výjimečně vynechám Octavii Combi. Ceny Superbu III. generace totiž konečně klesly na rozumnou úroveň, a jestli bych měl volit mezi novější Octavií, nebo posledním Superbem Combi, moje volba by byla jasná. Se stejnou motorizací 2.0 TDI 103 kW budu na velmi podobných provozních nákladech, ale ta dvě auta jsou opravdu každé zcela jinde. Pominu objem kufru Superbu (660 litrů), nicméně celková prostornost, jízdní vlastnosti, provedení a image hrají jednoznačně do karet většímu z obou sourozenců. Nejlepší auto Josefa Kabaně? Dost možná.
Na zcela jinou notu hrající Volkswagen Caddy je jako nový je opravdu předražený, ať se na mne koncern nezlobí. Jako ojetý však dává o to větší smysl, speciálně v sousedním Německu jich je opravdu hodně. Němci si Caddy velmi oblíbili jako alternativu pro ty, kterým je Golf Variant malý a Multivan velký (a drahý). Caddy má navíc boční posuvné dveře, na které mnoho lidí nedá dopustit. A ve variantě Maxi s prodlouženým rozvorem je opravdu tak trochu „menším Multivanem”. S motory TDI nešlápnete vedle, nabídka je široká, dle rozpočtu každého.
Dacia Jogger je mimořádně zajímavé auto pro rodinu i práci
Zajímavým univerzálem pro rodiny i živnostníky je i Dacia Jogger. Moje kamarádka, jinak fanynka do Dacie (má tuším už třetí Sandero, v rodině mají i Dustera) si pořídila jednoho z prvních u nás, a její nadšení dostu nevyprchalo. Před časem mi Joggera na chvilku půjčila, a i přes moji vrozenou skepsí k rumunskému plastikářskému průmyslu musím uznat, že na tom autě něco je. Speciálně když mi ukázala kufr v pětimístné verzi. Tam bych dal kola pro sebe i přítelkyni bez problémů. Přitom odjela Chorvatsko se sousedovic dětmi, čili v sedmimístném uspořádání. A prý zcela bez problémů. Má nejlepší verzi i s LPG za zhruba půl milionu, a nutno dodat – za tyto peníze klobouk dolu.
Je tady ale i „opravdová MPV” varianta. Za roky fungování totiž i mezi Čechy celkem oblíbený Sharan od Volkswagenu v poslední generaci (či jeho dvojče Seat Alhambra, Ford Galaxy je v této verzi již jiné auto) sestoupil cenově do pásma, že na něj s rozpočtem do 500 000 korun dosáhnete naprosto bez problémů. Resp. pěkné kousky s motorem 2.0 TDI jsou k mání i klidně o 100 – 150 tisíc levněji. A opět: prověřená a spolehlivá technika, (konečně!!!) boční posuvné dveře, osvědčené 2.0 TDI motory. Sedm míst, často zajímavá výbava. Byla by to mimochodem i moje volba.
Pokud je váš rozpočet naopak velmi napnutý, a našemu limitu 500 000 korun se ani zdaleka nepřibližuje, měl bych i pro vás dva klasické „prostorové tipy”. Tím prvním je tak trochu pozapomenutý Roomster od Škody: Ano, jeho design vyžaduje trochu tolerance a volnomyšlenkářství. Na druhou stranu, kdo ho má, nenechá na něj dopustit. Jedno z mála aut za pár korun, které s dobrou motorizací (lze jej bez problémů najít i s novějším 1,2 TSI motorem EA211) udělá opravdu kus práce. Posuvné zadní sedačky a vyšší posed máte jako bonus.
Francouzská dvojčata jako jistota, často za pár korun
Tím druhým je „pracovní MPV” klasika z Francie, čili dvojčata Citroën Berlingo a Peugeot Partner. Označení od Peugeotu celkem přesně vystihuje filozofii obou: dokonalí parťáci. Pro podnikání (původně užitkový charakter se nezapře), pro rodinu (pět osob a pořád ohromný zavazadlový prostor, dle verze kolem 750 litrů, XL verze až 1000 litrů a nakonec i pro sportovce: třeba oplastované Berlingo XTR vypadá patřičně „outdoorově”, odveze surf a umí sklopit všechna sedadla krom řidičovo do roviny – přespání bez problémů. V nabídce jich je přehršel, dle rozpočtu, zánovní kousky se dají pod 500 000 korun bez problémů najít.
Jaká by byla vaše volba, pokud byste měli volit auto pro rodinu a podnikání a měli rozpočet kolem 500 000 korun? Spíše domácí nebo koncernová klasika, nebo něco zajímavějšího? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!