Proč je bílý Lexus LFA Nürburgring Edition takový klenot?

Japonská automobilka svého času vyrobila sérii vozů modelu LFA, která čítala pouze pět set kusů. Navíc padesát vozů z nich je vyrobeno ve speciální verzi Nürburgring. K prodeji je nyní vůz se sériovým výrobním číslem 498, vyrobený v roce 2012. Po něm byly vyrobeny už pouhé dva kusy. Nabízený vůz ve sněhobílé barvě je v neuvěřitelně dobrém stavu, najeto má necelých 100 kilometrů. Tento fakt dává velké plus k neopotřebovanosti interiéru, karoserie i motorové části.

Výkon motoru je 571 koní a o pohon se postará atmosférický desetiválec. Převodovka řadí v čase 0,05 sekundy, speciálně vylepšené je také zavěšení kol i aerodynamické modifikace, včetně luxusního pevného zadního spoileru. Z nuly na sto se dostane za 3,7 sekundy, maximální rychlost je 325 km/h. Všechny tyto vlastnosti jsou japonskou automobilkou vyvinuty právě pro verzi Nürburgring Edition.

Už v minulém roce se konal prodej Lexusu LFA Nürburgring Edition i s podpisem Akia Toyody. Vůz se tehdy prodal za astronomickou částku, více jak 148 milionů korun. Aukční americký dům  Gooding & Company odhaduje prodejní částku nabízeného vozu za pouhých 21 milionům korun.

Proč vznikly modely LFA




Nápad vytvořit nový sportovní vůz značky Lexus dostal Haruhik Tanahashi, tvůrce Toyoty Celica GT4. Svou představu svěřil zkušenému jezdci Hiromuemu Narusemu, který působil také jako instruktor závodní jízdy Akia Toyody, vnuka zakladatele koncernu. Akia se pro myšlenku nadchl a v  roce 2003 byl připraven první prototyp vozu, který si sám Akia otestoval.

Testovací jízda nakonec rozhodla o tom, že se postaví verze s karoserií uhlíkových kompozitů a motorem V10 o výkonu 560 koní. Vůz si zajel závod 24 hodin Nürburgring a řídil jej sám Akio pod pseudonymem Morizo. Model Lexus LFA se vyráběl v letech 2010-2012 a stal se kultovním vozem.