Nejlepší ojetina, jakou si dnes můžete v Česku koupit. Řidiči říkají, že je to zlatá střední cesta – a ta spotřeba

Volbou tohoto auta nemůžete udělat chybu. Odolnost jeho motorů je pověstná, stejně jako nízké provozní náklady. Majitelé na něj pějí chválu.

i Zdroj fotografie: Wheelsage
                   

Volkswagen Golf sedmé generace je aktuálně velmi vyhledávanou ojetinou. Tuto řadu jsem měl možnost několikrát otestovat a vzhledem k vizualitě i schopnostem vozu se tomu ani nedivím. Automobilce se v jeho případě podařilo přinést doslova nadčasový design, ovládání je vysoce intuitivní a navíc má tento Golf opravdu velmi dobré jízdní vlastnosti. Nemluvě o jeho úspornosti a k tomu i přívětivě nízkým cenám, za které je možné auto v bazarech pořídit. Jeho cenovka, jak jsem si ověřil, začíná na 100 000 korunách.

Extrémně povedený nástupce šesté generace

Ve srovnání s předchozími modely se v případě sedmé řady podařil designérům i konstruktérům skutečně husarský kousek. Sedmičkový Golf překvapil ostřejšími tvary karosérie, agresivněji vyhlížejícími světlomety i výrazně moderněji koncipovaným interiérem. K tomu automobilka nadělila vozu také větší vnitřní prostor, což zákazníci beze zbytku přivítali. U sedmičkové řady jsem zaregistroval komfortnější sedačky a přehledný infotainment v rámci dotykového displeje.

i

Objem zavazadelníku je více než uspokojivý. Za pátými dveřmi hatchbacku se ukrývá 380 litrů a v případě kombi s označením Variant pak 605 litrů. Sedmičkový golf je už ve standardní výbavě osazený sedmi airbagy i pestrou paletou klasických jízdních asistentů. Tento model také získal pět hvězd v hodnocení jeho bezpečnosti od organizace Euro NCAP, kde se v crash testech předvedl na výbornou.

Odolné motory, kterým vévodí extra úsporný diesel

Když se zaměříme na motorizaci tohoto úspěšného hatchbacku, je možné vybírat mezi benzínovými variantami od 1.0 TSI až po 1.8 TSI (výkonově od 85 do 180 koní). K tomu jsou k dispozici samozřejmě i dieselové agregáty 1.6 s 2.0 TDI. V jejich případě se bavíme o výkonu 90–184 koní. Největší zájem je přitom o tři konkrétní motory.

Prvním z nich je benzín 1.2 TSI, který je obecně vnímaný jako velmi spolehlivý. Za ním následuje výkonnější 1.4 TSI, který je také velký držák, ale k tomu je agilnější a logicky i z řidičského pohledu zábavnější. Pak je tu ale i nejúspornější dieslový motor 1.6 TDI, který se pyšní reálnou kombinovanou spotřebou na úrovni 4,5 litru na 100 km. Agregát 1.2 TSI pro vaši představu zkonzumuje 6 litrů a 1.4 TSI pak lehce nad 5,5 litru benzínu na 100 km.

iZdroj fotografie: Wheelsage

Kdybych si chtěl pořídit sedmičkového Golfa, pak bych osobně sáhl po zmíněné dieselové motorizaci. Už i proto, že diesely jsou v sedmičkových Golfech vysoce odolné a podle servisních techniků zvládají nájezd až 300 000 km bez klíčových závad. A nejde jen o samotné motory. Ani podvozkově nepředvádí tato generace Golfů žádné slabiny. Každopádně cena náhradních dílů není u Golfa nikterak přemrštěná, což je ve srovnání s konkurencí další velké plus.

Kolik stojí kvalitní Golf sedmé řady?

Nejlevnější ojeté Golfy této generace s rokem výroby od 2012 do 2014 s vyšším nájezdem se dají koupit už od 100 000 korun. Mladší ročníky z let 2015 až 2017 s lepší výbavou a oblíbenými motorizacemi 1.4 TSI nebo 1.6 TDI jsou k mání přibližně od 130 do 190 000 Kč. A když se podíváme na kombíky s ověřenou historií a rozumným nájezdem, tak ty vyjdou řekněme na 150 – 230 000 korun. Dražší jsou sportovní verze jako například GTI, kde je třeba počítat s cenou, která už atakuje hranici 300 000 korun.

Zkušenosti řidičů hovoří jasně a především pozitivně

Jeden z majitelů sedmičkového Golfu Variant, Martin Jedlička z Chebu, se s námi podělil o svou zkušenost: „Golfa Variant 1.6 TDI jsem pořídil pro svoji rodinu a nemohu říci, že bych s ním udělal chybu. Kufr je báječně velký, auto má tichý projev, je výborně ovladatelné a skvěle se mi osvědčilo i na dlouhých cestách do Chorvatska. Dlouhodobou spotřebu máme na 4,9 litrech a celkově nemám Golfíku co vytknout.

iZdroj fotografie: Wheelsage

David z Brna zase již 5 let jezdí s benzínovou motorizací a sdělil nám: „Mám 1.4 TSI v hatchbacku a zatím jsem neřešil nic jiného než běžný servis. Interiér drží bez poškození, lak nevykazuje žádnou výraznou korozi a celkově mi maximálně vyhovuje ovládání v rámci kabiny. Pro mě je tohle auto ideálně vyvážené od nákupní ceny přes výbavu až po spotřebu, která se mi drží hluboko pod šesti litry.“   

Pokud budete rozumní, nemůžete šlápnout vedle

Shrnuto podtrženo, Volkswagen Golf sedmé generace je mezi kvalitními ojetinami opravdu moc dobrá volba. Za hodně slušnou cenu máte možnost získat bezpečný hatchback či kombík, který vám dokáže šetřit peníze na bázi spotřeby i servisu. Je to takový nekompromisní tahoun, který vás v případě, že zvolíte kousek s prověřenou historií a solidním nájezdem, prostě nenechá ve štychu a současně vám bude dělat na silnicích radost. Jen se musíte rozhodnout, zda je pro vás klíčový prvek extra nízká spotřeba, nebo živější jízdní projev.

Která ojetina je nejlepší podle vás?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Jiří Louthan

Jiří Louthan se věnuje psaní již pěknou řádku let. Svou novinářskou kariéru započal už v roce 2013. Nasbíral během ní cennou řádku zkušeností, a to nejen v oblasti automotive. V AutoŽivě.cz působí od roku 2023 a pravidelně připravuje pořad, který můžete sledovat na Stream i Youtube.

Zobrazit další články