Nejspíše vás překvapí, kam jdou vozy, které automobilky nezvládnou prodat v salonech

Položili jste si někdy prostou otázku, jak rychle se prodají auta vystavená v prodejně vozidel, případně kam jdou ta neprodaná?

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

V roce 2013 sjelo na celém světě z výrobních linek automobilek asi 87 000 000 vozidel. Opravdu si myslíte, že všechny tyto automobily byly také prodány? Je to velmi, velmi nepravděpodobné. V dnešním světě se ukazuje, že je tu obrovské množství parkovišť, kde stojí převážně zcela nová auta, a taky se jim proto někdy říká hřbitovy pro nová auta, jak se můžete dopátrat ve více informačních zdrojích.

Místa „posledního“ odpočinku po celém světě

Například poblíž továrny Nissanu je rozsáhlé parkoviště sestávající hlavně z nových vozů. Továrna je nechce prodat za sníženou cenu, protože musí vrátit všechno, co spotřebují a taky vykázat zisk. Nakonec mnoho továren je nuceno kupovat místa pro tento druh parkovišť právě proto, aby na ně mohli umístit svoje vlastní vyrobená vozidla. Automobilky nemohou zastavit produkci, protože by musely propustit zaměstnance a zavřít provoz.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Na jejich zavření by navázaly stejným procesem výrobci oceli, protože právě automobilky jsou jejich primárním odběratelem. Ale proč tu tedy není poptávka po nových vozech? Je to vlastně jednoduché – majitelé aut dávají přednost opravě místo koupě nového vozu v pravidelném rytmu. A bohužel nikdo neví, jak tenhle problém vyřešit, tudíž se nové vozy poměrně často ocitají rovnou na těchto parkovištích pro nová auta.

Poptávka mnohem menší než před lety

Samozřejmě existují stále lidé, kteří si pravidelně, kolikrát i každý rok, kupují nové auto. Jenže tato skupina se postupně zmenšuje. Management továren se samozřejmě snaží tuto situaci nějak vyřešit, protože na ní závisí osud továren a tím pádem tisíců zaměstnanců. Továrny neustále vyrábí nové modely vozů, které jsou pohodlnější a jednodušší na řízení. Ovšem auta, která někde stála více jak dva roky, si už těžko někdo někdy zakoupí.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Mají tím pádem jen jednu budoucnost – budou rozebrána na součástky a zbytek půjde prostě do šrotu. Některé továrny už přesunuly svoji hlavní výrobu do Číny, jako třeba General Motors a Cadillac. Jenže skutečností zůstává, že poptávka po autech vyrobených v Číně je velmi malá. Ve výsledku je tak mnoho půdy právě v Číně zabráno jen parkovišti na umístění nově vyrobených aut. A bohužel zatím nikdo nenašel reálnou cestu z této situace.

Diskuze Vstoupit do diskuze
135 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články