Dekra rozebrala na díly ojetiny s nájezdem 100 000 km. Demontáží odhalovala chyby a závady

Deset aut, která jsou podle německých odborníků nejspolehlivější. Tuzemské šlágry v žebříčku najít nelze.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
i Zdroj fotografie: Volkswagen
i Zdroj fotografie: Mazda
i Zdroj fotografie: Mercedes
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: Audi
i Zdroj fotografie: BMW
i Zdroj fotografie: Seat
i Zdroj fotografie: Suzuki
i Zdroj fotografie: Toyota
Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií
                   

Jak zjistit, jaký automobil je jako ojetý nejlepší? Ideálním přístupem by bylo najet s vozem řádově desítky tisíc kilometrů a poté ho vystavit podrobné analýze včetně demontáže. Jakkoli by se toto mohlo zdát nerealizovatelné, alespoň tedy při prodeji aut mezi lidmi na ulici, tak pro velké specializované instituce to až taková potíž není. Němečtí odborníci ze společnosti Dekra tímto stylem ojetiny skutečně testují. Najedou s autem 100 000 km, pak ho demontují. Vše hodnotí známkami a sestavují nekompromisní žebříčky spolehlivosti, jako je tento aktuální.

1. Audi A3 Sportback 1.4 g-tron

  • Chyby a závady: 0
  • Výsledné hodnocení: 1+

Pro některé motoristy a samozvané automobilové kritiky by mohl být pohon na plyn rizikovým. Myšleno s ohledem na spolehlivost, ne že by se někdo bál exploze systému. Audi A3 na stlačený zemní plyn nejenom že bylo označeno jako spolehlivé, dokonce se dostalo do čela tabulky. Během stotisícového nájezdu nevykázalo auto žádnou poruchu. Hatchback na CNG po demontáži neukázal žádnou chybu a dostal výtečné hodnocení.

iZdroj fotografie: Audi

2. Audi A6 Avant 40 TDI

  • Chyby a závady: 2
  • Výsledné hodnocení: 1

Další Audi v tabulce, které se umístilo skutečně skvěle a bralo pomyslnou stříbrnou medaili. Prémiovka měla jedinou pihu na kráse – tou byla opakovaná porucha parkovacího senzoru, který vydával falešná hlášení.

iZdroj fotografie: Audi

3. Seat Ateca 1.4 TSI Style

  • Chyby a závady: 2
  • Výsledné hodnocení: 1

Hodnocení španělského SUV lze považovat za skvělé, ale zatím ještě nehotové, protože Dekra ještě nedokončila demontáž a analýzu. Test pokračuje dále, řidiči si zatím stěžují pouze na nekomfortní sezení.

iZdroj fotografie: Seat

4. Audi A4 Avant 2.0 TFSI

  • Chyby a závady: 2
  • Výsledná známka: 1

Další důvod, aby se v Ingolstadtu radovali, je menší sourozenec výše umístěného modelu, tentokrát Audi A4. Finální rozborka neodhalila žádné závažné problémy, neobjevil se jediný důvod pro kritiku.

iZdroj fotografie: Audi

5. Volkswagen T-Cross

  • Chyby a závady: 2
  • Výsledná známka: 1

Předem je třeba říct, že nalezené chyby nijak neovlivňovaly jízdní chování auta, bezpečnost či komfort. Tmavé zabarvení na zadní nápravě indikovalo povrchovou korozi, ale to je vše. Jinak 100 000 km najelo německé SUV bez sebemenších potíží.

iZdroj fotografie: Volkswagen

6. Suzuki Swift Sport

  • Chyby a závady: 3
  • Výsledná známka: 1

Konečně jiné než německé auto. Japonský smysl pro výrobu kvalitních a odolných aut představuje v žebříčku Suzuki. V rámci nájezdu 100 000 km se neobjevily žádné podstatné technické komplikace. Lze hovořit o horší protikorozní ochraně, při demontáži narazili experti v podbězích na korozi v počátečním stádiu. Ta připravila Swift o absolutně nejlepší hodnocení.

iZdroj fotografie: Suzuki

7. Mazda CX-5 Skyactiv-D 184 AW

  • Chyby a závady: 3
  • Výsledná známka: 1

Mazda je dlouhodobě proslulá svými skvělými benzínovými motory, je skvělé opájet se technickým umem u atmosférických agregátů se spotřebou kompaktních dieselů. Nicméně toto je právě specifikace s naftovým motorem. Není třeba se nafty u Japonce nijak děsit, díky Mazdě vůbec ne. Automobil zvládl najet 100 000 km bez sebemenšího zaváhání a problému. Co je pro vozy této značky obvyklé, se nevyhnulo ani testovanému kusu. Pod dnem kufru byla nalezena počáteční koroze. Motor sám o sobě vyvolat u testovacích jezdců nadšení a ovace.

iZdroj fotografie: Mazda

8. BMW 320d Touring

  • Chyby a závady: 3
  • Výsledná známka: 1

Mnichovské kombi s naftovým čtyřválcem najelo 100 000 km zcela bez potíží a problémů. Při demontáži byly objeveny drobnosti, které snížily výsledné hodnocení auta vzhledem k jeho pořizovací ceně. Nicméně identifikované nedostatky nijak neovlivňovaly funkčnost automobilu.

iZdroj fotografie: BMW

9. Mercedes A220d

  • Chyby a závady: 4
  • Výsledná známka: 1

Od začátku bylo zřejmé, že se do výsledného hodnocení promítne nevyváženost mezi rozměry automobilu a jeho vyšší pořizovací cenou. Automobil jako takový kladně oslovil hned několik testovacích jezdců. Jezdil výtečně, bez problémů a komplikací. Do finálního hodnocení šel tedy od počátku s hendikepem drahého vozu, výsledek ukázal po technické stránce vysokou kvalitu a odolnost.

iZdroj fotografie: Mercedes

10. Toyota Prius

  • Chyby a závady: 4
  • Výsledná známka: 1

Očekávalo se, že japonský hybrid potvrdí skvělou pověst značky Toyota v rámci odolnosti a kvality, a tak se také stalo. Očekávaný byl také nález koroze, typické pro japonské vozy, a ani tam se odborníci nemýlili. Nalezena byla povrchová koroze v dutinách karoserie. Jinak se Prius vyvaroval jakýchkoli poruch nebo problémů, oslnil odolností materiálů v kabině a nebýt koroze, měl o dost vyšší výsledné hodnocení.

iZdroj fotografie: Toyota

Galerie

Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií

Jaké je nejspolehlivější auto podle vás?

Zdroj: Dekra
Diskuze Vstoupit do diskuze
87 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články