Němci vybrali nejspolehlivější SUV na světě. Pořídíte ho v Česku do půl milionu Kč? Je králem ve své třídě

Narazit na bezproblémové ojeté SUV není snadné. Podle statistik německých technických kontrol segmentu znovu kraluje model od prestižní značky s třícípou hvězdou.

i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
                   

Rozsáhlé statistice spolehlivosti automobilů vytvořené z údajů nasbíraných německými STK vévodí Mercedes-Benz GLC. Šance, že objevíte na trhu s ojetými vozy bezproblémový kus tohoto krasavce, jsou mimořádně vysoké. Dokonce, i když má najetou pořádnou porci kilometrů. Ale i mezi luxusními držáky stuttgartské automobilky se dají najít exempláře, které svému majiteli nadělají víc vrásek, než užitku. A nutno podotknout, že i na sekundárním trhu nejde o levný vůz.

Nejspolehlivější SUV na světě

Několikaletá dominance Mercedesu v žebříčku TÜV Report je ale pouze v kategorii automobilů dvou až tříletých. Čím je starší, tak se statistikami spolehlivosti propadá. Mezi čtyř až pětiletými vozy obsadil desáté místo a u šesti až sedmiletých aut dokonce až čtyřiadvacátou příčku. Tam je ale už uvedený po předchozím názvem GLK stejně jako na 22. místě mezi osmi až devítiletými a stejně tak mezi deseti až jedenáctiletými ojetinami.

iZdroj fotografie: Mercedes Benz

Pořád jde o dobrý výsledek a vysoké hodnocení, i když už to nejsou stupně vítězů. Data z německých technických kontrol dokazují, že nejspolehlivější SUV nemá moc slabých míst. I když má najetý vysoký počet kilometrů, bývá bezproblémové. To ale neznamená, že by kupci měli být slepě důvěřiví. Prověřování a obezřetnost nejsou od věci. Na černou ovci totiž narazíte i u ojetých automobilů Mercedes GLK a GLC. U vozů starších pěti let se závady objevují třikrát častěji, než je průměr v celé branži.

Zkontrolujte podvozek i brzdy

Mercedes GLC má v případě podvozku relativně časté problémy s lichoběžníky. Při počátečním opotřebení začnou pískat, a pokud nevyhledáte servis, zvuk zesílí a rachot pronikající do kabiny je neblahou předzvěstí poškození dalších komponentů. Mezi další závady patří selhání touchpadu operačního systému Comand, problémy s kalibrací asistenčních technologií a praskající kůže Artico. Moc odolné nejsou ani brzdy. Ale pokud si to ohlídáte, nemusíte se koupě bát.

iZdroj fotografie: Mercedes-Benz

Víc pozornosti věnujte staršímu GLK, který bude mít více najeto a opotřebovanější komponenty. Zkontrolujte podvozek, pružiny a tlumiče a u verzí se vznětovým motorem se vyplatí posvítit si i na elektroinstalaci. Prověřte, zda vůz prošel svolávací akcí zaměřenou na airbagy, které proběhly v letech 2017 a 2020. Kritizovaná bývá nožní brzda. Počítejte i s možnou výměnou brzdových hadiček a vodní pumpy. U jedenáctiletých ojetin nezřídka dochází i k úniku oleje.

Na verzi AMG nebude stačit milion

Když se všechno sečte a podtrhne, vyšel ze statistik německý STK Mercedes GLK a GLC jako jeden z nejspolehlivějších vozů nejen v kategorii SUV. Stejně jako u každého ojetého vozu by přesto měl být kupec obezřetný a zkontrolovat jednotlivé komponenty. GLK s relativně slušným nájezdem kilometrů a výkonem lze pořídit již za cenu kolem 300 tisíc korun.  Pokud jde o novější model GLC, který se vyrábí teprve od roku 2015, musíte počítat s více než dvojnásobkem.  Budete-li chtít verzi AMG s motorem o výkonu 510 koní, nemusí vám stačit ani milion korun.

Jaké SUV je králem podle vás?

Zdroj: AutoBild

Diskuze Vstoupit do diskuze
100 lidí právě čte
Autor článku

Jaroslav Novčák

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
ASN4G jako atomová pěst Paříže: stealth hypersonická střela má uletět až 1 000 km rychlostí až Mach 8, je evropským průkopníkem
Události247.cz
Události247.cz
Putin dělá z Běloruska evropskou Severní Koreu, myslí si experti
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Archeologové objevili nový tunel, který má být údajně vstupem do podsvětí
adbz.cz
adbz.cz
Trvalo pár let, než mu „vyrostla první židle“. Geniální –⁠ přitom stačí k novému stromku přidělat formu a chvíli počkat