Autobazar zveřejnil seznam nejžádanějších vozů v ČR. Pokořili rekord, 20 000 zobchodovaných aut v jediném měsíci

Co stojí za absolutním rekordem giganta na poli trhu s ojetinami? Víme, které značky šly doslova na dračku, jaké typy vozů a jaký je aktuálně zájem o automaty. Benzíny vítězí.

i Zdroj fotografie: AAA Auto
                   

Skupina AURES Holdings, která provozuje mezinárodní síť autocenter AAA AUTO a Mototechna, v srpnu poprvé překonala hranici 10 000 prodaných a 10 000 vykoupených automobilů za jeden měsíc. Jde tak o vůbec nejsilnější prodejní měsíc ve dva a třicetileté historii společnosti. Letos tak skupina prodala v České republice, Polsku a na Slovensku za osm měsíců roku už celkem 73 941 automobilů při 75 159 autech vykoupených. Meziročně to bylo celkově o 10 % více, což je absolutní rekord. Nejprodávanější jsou i nadále Škodovky, které tvoří na tuzemském trhu celých 30 % prodejů.

Rekordy díky umělé inteligenci i důvěře zákazníků

„Srpnových 10 077 prodaných a 10 129 vykoupených aut je vůbec nejsilnějším měsíčním obchodním výsledkem v naší dva a třicetileté historii. Ve dvou po sobě jdoucích rekordních prázdninových měsících se tak po předešlém testovacím období naplno projevilo nasazení generativní umělé inteligence (dále jen zkratka AI) na výkupu, prodeji i v marketingu. Vzhledem k tomu, že jsme z hlediska využití generativní AI teprve na začátku plného provozu, do budoucna očekávám další exponenciální nárůst prodejů,“ zdůraznila Karolína Topolová, co-CEO skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna.

iZdroj fotografie: AAA Auto

„Nárůst prodejů pozitivně ovlivňuje i zvyšující se důvěra zákazníků, která se projevuje neustálým růstem hodnoty Net Promoter Score (NPS), kterou na sekundárním automotive trhu měříme jako jediní. Důvěru zákazníků zvyšuje i spolupráce se společností Cebia – největší českou nezávislou společností prověřující automobily. Naši zákazníci tak na našem webu mohou ke každému vozu zdarma získat nezávislé prověření. Obdobnou spolupráci máme i na Slovensku s Iris Ident a v Polsku s CarVertical. To vše se promítá i do stále rychleji rostoucího pozitivního hodnocení zákazníků v rámci vyhledávače Google, který je pro nás důležitým indikátorem jejich spokojenosti,“ doplňuje Karolína Topolová.

Jasně vedou hatchbacky a benzínové motory

Struktura prodávaných automobilů v AAA AUTO v červenci a srpnu zahýbala českými stereotypy. Nejprodávanější jsou stále hatchbacky, které tvořily 26,9 % prodejů, ovšem kombíky jsou v těsném závěsu za nimi (27,6 %). Na třetím místě jsou již s 25,3 % SUV, která jsou každým rokem oblíbenější. Pro zajímavost u sousedních Poláků je SUV hned na druhé pozici.  

i

48,6 % Čechů si pořizuje benzínové vozy, 44 % dieselové. „Pokles prodejů dieselů je důsledkem rostoucí poptávky po alternativních palivech. Čistě elektrických aut jsme jen v létě prodali na sto osmdesát, od začátku roku pak více než pět set. Vloni se přitom prodalo čtyři sta elektromobilů za celý rok. Rostoucí důvěra v ně je nejvýraznější u Čechů, a to i díky stále se rozšiřující síti dobíjecích míst. Slováci a Poláci jsou v tomto ohledu zatím velmi opatrní,“ upřesňuje Petr Vaněček, co-CEO AURES Holdings.

Škodovka vítězí. Ovšem ne všude

Co se týček značek, tak pro Čechy jsou stále nejoblíbenější Škodovky. Proto se i v létě nejlépe prodávaly právě modely této značky – Octavia (10,7 %), Fabia (6,2 %) a Superb (3,4 %). Stejné modely zaujaly rovněž první tři místa na Slovensku, jen v Poláci nedají dopustit na Opel Astra a Kiu Sportage. Škoda Octavia byla v Polsku až třetí nejprodávanější. Automat si pořídilo 33 % Čechů, 34 % Slováků a 29 % Poláků.

Proč si myslíte, že Poláci preferují Opela oproti Škodovkám?

Zdroj: AAA Auto
Diskuze Vstoupit do diskuze
113 lidí právě čte
Autor článku

Jiří Louthan

Zkušený automobilový novinář, který seděl za volantem více než 500 různých aut, přináší svůj bohatý repertoár zkušeností do nového pořadu AutoŽivě. Můžete ho sledovat na české službě Stream i YouTube.

Zobrazit další články