Některé kamiony mají kola ve vzduchu. Dělají to záměrně z tohoto důvodu

                   

Kamiony a další nákladní vozy jsou běžnou součástí našich silnic. Někomu pochopitelně vadí, jelikož jsou velkými auty, která se dost často na silnicích pletou. Zároveň je ale nutné uvést, že se jedná o páteř zásobování a pokud by na našich silnících žádný kamion nebyl, dost míst by zelo prázdnotou, protože spoléhat se jenom na železnici a dodávky prostě nejde.

Jedno kolo ve vzduchu

Pokud jste někdy nějaký kamion míjeli na svých cestách, možná jste si všimli jedné zajímavé věci. A tou je fakt, že jedno kolo takového kamionu je ve vzduchu. Tedy že celá náprava nemá kontakt s vozovkou. Možná vám to přišlo zvláštní a nechápali jste, proč tomu tak je. Odpověď je přitom poměrně jednoduchá. Jde o vlastnost, ale i o záměr.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Freepik.com

Mají tuto funkci

Kamiony tuto funkci na rozdíl od osobních vozidel mají. Řidič tak má možnost aktivovat tuto vlastnost a zajistit, aby se mu jedna náprava zvedla a byla nad vozovkou, se kterou tedy nebude v žádném kontaktu. Jde o jasný záměr řidiče a tedy nikoliv o automatickou vlastnost nákladních aut, ani se nejedná o technickou závadu.

Pokud jede prázdný

Této funkce je využíváno ve chvíli, kdy jede kamion prázdný. Sice také něco váží, ale je to adekvátní k tomu, aby zvládl jet s jednou nápravou ve vzduchu. Tu řidič zvedne jak z důvodu, že je samotná manipulace s kamionem jednodušší, tak hlavně proto, že to přináší úspory. Jak na tom, že nejsou tolik sjížděny pneumatiky, tak i na tom, že následně může klesnout spotřeba nákladního vozu.

Jakmile však daný řidič přijede na místo s nákladem, nápravu spustí dolů, jelikož při zatíženém kamionu je třeba, aby byla v kontaktu s vozovkou. Jak z důvodu bezpečnosti, tak i proto, aby bylo dodrženo zatížení na nápravu. V tomto směru je totiž nutné splňovat legislativní požadavky, ale například i různé dopravní značky, které dovolují nebo zakazují vjezd nákladních vozidel s určitou hmotností.

Diskuze Vstoupit do diskuze
59 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články