Německá firma Manthey Racing se proslavila hlavně díky svému působení na VLN Endurance Championship Nürburgring a dalších závodech podobného typu. Od roku 2013 úzce spolupracuje s automobilkou Porsche, jejíž vozy si obvykle upravuje. A z dílny stuttgartského výrobce sportovních vozů pochází také poslední přírůstek Manthey Racing, vyšperkovaný speciál Porsche 911 GT3 RS. Základní charakteristiky tovární verze tohoto modelu jsou:

  • Výkon: 520 koní
  • Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,2 s
  • Zrychlení z 0 na 160 km/h: 6,9 s
  • Maximální rychlost: 312 km/h
ZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Rozdíly na první pohled

Manthey Racing má zkušenosti i se staršími generacemi závodních speciálů od Porsche, například 991 nebo 992. A všechny tyhle zkušenosti stáj využila. Po vizuální stránce si všimnete nových karbonových prvků, a také podvozku s nastavitelnou výškou. Podvozek má navíc tlumiče, což u závodních vozů na okruhy nebývá úplně běžné. Spíš pro styl pak závodní stáj vyměnila také výfuk za o poznání hlučnější kousek. Závodní speciály zkrátka musí mít ten pravý zvuk.

ZDROJ FOTOGRAFIE: iStock.com

Připraven trumfnout svého předchůdce

Starší bratr nového speciálu, vůz Porsche 911 GT2 RS, zajel po úpravách konstruktérů Manthey Racing na závodech Nűrburgring Norschleife o 7 vteřin lepší čas než tovární verze téhož vozidla. A podle zpráv, které Manthey Racing posílá do světa, je nové Porsche ještě o něco lepší než jeho předchůdce. V přímém souboji s továrním modelem by proto mohl rozdíl mezi oběma vozy atakovat i hranici deseti vteřin.




Na oficiální přímé střetnutí továrního a upraveného Porsche 911 GT3 RS by mělo dojít nejpozději na podzim, konstruktéři zatím svou novinku zajíždějí a testují. Bude ovšem také záležet na tom, jak se bude vyvíjet situace kolem koronaviru v Německu, případně okolních zemích. Budou-li zrušeny nejbližší závody, bude pochopitelně třeba klání přesunout na jindy.