Vozy SUV jsou už několik let nejpopulárnějším segmentem a jinak by tomu nemělo být ani v následujícím období. Ostatně potvrzují to i samotné automobilky, které už před lety výrazně upravily své portfolio a na segment SUV se začaly více zaměřovat. Zájem o SUV však jasně potvrzují i zákazníci, kteří se začínají odklánět od klasických segmentu B a C a kupují větší vozy.

Důraz na praktičnost a nízkou cenu

V Polsku vyšel seznam nejprodávanějších vozidel za první polovinu letošního roku. Když se na něj podíváme, jenom potvrzuje naše slova o tom, že segment B a C postupně klesá. Také jsou potvrzena naše slova o tom, že lidé při výběru vozu hledí hlavně na praktičnost, na univerzálnost a také na nízkou cenu. Jaké auto je jejich favoritem? Dacia Duster. Mnohými vysmívaný vůz, který však ukazuje, že má co nabídnout.

Dacia Duster jako jasný vítěz

 Rozhodně to nebylo těsné vítězství, jelikož za první polovinu roku 2019 se v Polsku zaregistrovalo 6 004 nových vozidel Dacia Duster. Druhé místo bere Toyota Yaris, která si mohla zapsat podstatně méně, a to jenom 4 124 registrací. Třetí místo bere mladoboleslavská Škoda Fabia, která dosáhla prodejnosti 3 510 nových vozidel.

Podívat se můžeme i na pokračování žebříčku. V něm najdete na čtvrtém místě vůz Toyota Corolla, na pátém je Fiat Tipo, na šestém je Toyota Auris a na sedmém další ukázka toho, že zájemce o nové auto zajímá také cena. Tuto pozici bere vůz Hyundai Tucson. Pokud pomineme Škodu Octavia, která se vklínila na pozici osmou, tak musíme říci, že trend cenově dostupných vozů je tady. Na devátém místě je další model od dominující automobilky, tentokrát Dacia Sandero. Celou desítku nejprodávanějších modelů uzavírá korejská Kia Sportage.

Soumrak klasických automobilek?

Ano, v žebříčku sice najdeme vozy Škoda nebo Toyota. Ale co takový Opel nebo Ford, které dlouhou dobu patřily k vyhledávané klasice? Podle všeho je začínají vytlačovat modely levnějších vozidel a tak se do žebříčku bez problémů dostaly dvě Dacie, Hyundai a také Kia. Ukázka toho, že zájemce dost zajímá také cena vozu a to, co za ni dostanou. Mnoho lidí už vnímá auto jako spotřební zboží a dopravní prostředek a chtějí po něm hlavně to, aby splnilo účel. Tedy aby je dovezlo z bodu A do bodu B a za požadovanou cenu nabídlo určitou kvalitu a výbavu. Jiné požadavky nemají.

Česká republika je na tom podobně

Český žebříček prodejnosti za první polovinu roku 2019 zatím není k mání, a tak se podíváme na ten loňský. Pokud pomineme určité vlastenectví a dominanci vozidel Škoda, musíme říci, že i do našeho tuzemského žebříčku se bez problémů dostaly značky, jako je Hyundai, Kia a samozřejmě i Dacia. A dá se očekávat, že zájem bude stále stoupat.