Pokud hledáte levné SUV, pravděpodobně patří Dacia Duster mezi kandidáty, které jste zvažovali, protože se startovní ceně 259 000 Kč žádný konkurent nedokáže ani přiblížit. Duster první generace po faceliftu nabízel také prostorný interiér a možnost pohonu všech kol, ale zákazník dostal to, za co si zaplatil: je to hlučné auto, interiérové ​​plasty jsou tvrdé a snadno se poškrábou hodnocení bezpečnosti je zklamáním. Nová verze, která se začala u nás prodávat právě dnes, je navržena tak, aby se zbavila těchto nedostatků, aniž by ztratila vlastností, díky kterým byl Duster první generace tak oblíbený. Má tedy nový model šanci u nás uspět?

Exteriér nové Dacia Duster

Duster dostal novou masku, podobnou modelu Sandero, kromě toho získal širší světlomety a zadní světla, která byla posunuta k okrajům vozu, čímž se zdůraznila jeho velikost. Nový Duster sedí na stejné platformě jako současný model a jeho rozměry se nezměnily, takže jeho jízdní vlastnosti a pocit z řízení se nijak závratně nemění – s Dusterem se zachází poměrně pohodlně, a to zejména, když je na menších, 16palcových kolech z lehkých slitin.

Nová Dacia Duster uvnitř

V interiéru dostal Duster nový informační systém, který je usazen v horní polovině středové konzole.Ve vyšších výbavových stupních má systém také kameru multi-view pro pomoc s parkováním a jízdou ve členitém terénu, některé modely mají také satelitní navigaci.Výbava obsahuje také automatická světla, systém sledování mrtvého úhlu a klimatizaci.

Dacia Duster a motory

Možnosti motorů v Dusteru zůstávají zůstat beze změn, což znamená, že řidiči budou mít na výběr benzinový agregát o obsahu 1,6 litru, turbem nadopovanou benzínovou jedna-dvojku a 1,5litrový diesel. Dieselový jeden a půl litr je velmi dobrou volbou, protože je poměrně spolehlivý a velmi nízké provozní náklady. Stejně jako u jiných modelů značky Dacia, i Duster je možné za příplatek také v LPG.

Dacia Duster a ceny

Další věcí, která se ani u nového Dusteru nemění, je fakt, že zůstává nejdostupnějším SUV I když se cena trochu navýšila, nejlevnější verze stále zůstává hluboko pod hranicí 300 000 Kč, což znamená, že bude stále nejdostupnějším kompaktním SUV na českém trhu.