Takovou Škodu policie ČR ještě neměla: Na silnicích si dejte pozor na unikátní model ve službě. Co dělá a kde jezdí?

Nová policejní Škoda je již nasazena v ostré službě a „natáčí“ první stovky kilometrů. Spolu s korejským SUV pak dokáže pachatele dopravních přestupků celkem překvapit.

i Zdroj fotografie: Škoda Auto
                   

Nepovažuji se za kdovíjak velkého patriota, nicméně skutečnost, že převážná většina policejních automobilů v tomto státě nese značku Škoda, mne naplňuje jistým uspokojením. Ano, je to pro výrobce nepochybně skvělá reklama, na druhou stranu i nemalá odpovědnost. Auta s majákem a logem Škodovky na kapotě jsou dnes a denně vidět v ulicích při té nejtvrdší službě a případná nespolehlivost by se velmi rychle projevila. Ale jak to souvisí s korejským SUV? Poměrně zajímavě. Pojďme se na to s redakcí AutoŽivě.cz podívat společně.

Nabídku domácí Škody doplňují modely korejského giganta

A hned dodám, že kombinace „Česká republika a Korea“ není u Policie ČR zas tak novátorská. Pochopitelně, KIA i Hyundai jsou v Čechách velmi dobře zastoupené, dokonce i vlastními továrnami, bylo by s podivem, kdyby se nějakého toho „výběrka“ pro policii nezúčastnily – a kdyby také, alespoň někdy, nevyhrály. Není tedy problém potkat třeba Hyundai iX35 v policejních barvách, kdy jeho o kus lepší terénní schopnosti vhodně doplňují běžné silniční Octavie.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

SsangYong, přejmenovaný na KGM, a jeho velmi dobrý poměr výkon/cena

Nicméně aktuální počin Městské policie v Táboře, kde je na poli modernizace a zefektivňování vozového parku dlouhodobě činný inspektor MP Mgr. Miroslav Ryba, jde ještě o kus dál. Jednak tím, že za korejského zástupce kategorie SUV si protentokrát policie nevybrala výše osvědčenou „dvojku“ Hyundai a KIA, ale zvolila nepoměrně méně známý, avšak o nic méně dobrý SsangYong. Dnes navíc přejmenovaný na KGM. Z jejich portfolia pak vybrala osvědčený Torres, nabízející celkem zajímavý poměr výkon/cena.

Korejské SUV, které budou Češi milovat: Je po prvotřídním faceliftu a vypadá zatraceně skvěle. A má diesel

A co víc, z několika variant pohonu si vybral tu čistě elektrickou, značenou jako EVX. A pokud teď mnozí zvedáte obočí s poznámkou, že nevhodnost elektromobilů u policie je přece již 100x dokázána, tak vás hned v úvodu zarazím. U státní policie s celorepublikovou působností možná ano. Ale u městské policie naopak dávají podle mého soudu elektromobily docela velký smysl. Přičemž provoz s lokálně nulovými emisemi je jen jedním, byť mimořádně důležitým aspektem.

Tři hlavní benefity elektromobilů + eliminace jejich hlavní nevýhody

Tím dalším je tichý provoz, snižující hlukovou zátěž, což je v ulicích měst velmi žádoucí. Další významnou výhodou elektromobilů je možnost dobíjení prakticky kdekoli, kde je dostupná elektrická síť. Městská policie často operuje na omezeném území, což znamená, že její elektromobily mohou být během dne průběžně dobíjeny například u služebny nebo na veřejných dobíjecích stanicích. Díky kratším jízdám, které jsou pro městské hlídky typické, není třeba řešit dlouhý dojezd. Odpadá tedy největší nevýhoda elektromobilů.

Nový elektromobil Volkswagen je vyprodaný na rok dopředu. Láká na praktický interiér a lidovou cenu

Dál jsou již jen samá pozitiva. K Torresu se nejnověji přidal i škodovácký Elroq, a jak potvrzují slova Mgr. Ryby z Městské policie Tábor přímo pro AutoŽivě.cz, úspory jsou jednoznačné. „Oproti našim dřívějším Octaviím TDI ušetříme za pohonné hmoty a servis vozidel opravdu zásadní částky,“ uvedl Ryba. Jak vidno, elektromobily si našly celkem logické pole působnosti – u městských policií. A svědčí jim to tam možná lépe než jejich spalovacím kolegům. Ostatně, jak to vidíte vy? Je využití u městské policie opravdu tím správným pro „elektromobil ve státní službě“? Dejte mi vědět v diskusi pod článkem, děkuji!

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články