Tohle je nové čínské kombi a vypadá fantasticky: Řidiči v ČR ho prý chtějí všemi deseti. Celá Evropa o něm letos uslyší

Čínská auta už jedou do EU a nikdo s tím nic neudělá, sama Evropská unie určitě ne. Co dělat, když se auta řidičům prostě líbí?

i Zdroj fotografie: BYD
                   

Když je představen nějaký automobil pro čínský trh, obvykle s poznámkou, že do Evropy se nedostane. Zejména pokud se jedná o nějaký skutečně zajímavý stroj. Výjimky ale existují a novinka z letošního dubna patří mezi ne. BYD Seal 06 DM-i Travel Edition je přesně ten případ a není to jen proto, že čínský výrobce v posledních letech zásobuje trh modely v kategoriích, kde jiní teprve startují. Premiéra tohoto kombi proběhla v dubnu v Šanghaji a podle čínských médií měl prodej na domácím trhu odstartovat začátkem prázdnin.

Čínská auta se velmi často do EU nedostanou, toto je výjimka

Otevřeně se mluvilo o tom, že v září dorazí pětidveřová novinka do Německa. A tím pádem s velkou pravděpodobností i do zbytku Evropy. Ať už to evropské PR pustí do jakýchkoli formulací, společná nit je jasná. Tohle auto má zaujmout jako BYD Seal 06, tedy bez přívlastku DM-i Travel Edition. To je narážka právě na čínskou prezentaci a tamní značení. Samotné zařazení v rámci „rodiny“ je důležité pro pochopení logiky značky. Jde o člena řady Seal 06, kde už funguje sedan s plug-in hybridním pohonem. Vedle něj stojí plně elektrický sedan a k tomu sportovně střižený elektrický hatchback s přídomkem GT.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

iZdroj fotografie: BYD

Kompaktní modulární přístup se promítá do vzhledu i techniky. V případě kombi je jasné, že se tady hrálo na kombinaci emocí a praktičnosti. Na designu to je vidět na první pohled. Přední světlomety s integrovanými denními světly kreslenými do tvaru písmene L. Částečně zapuštěné kliky dveří, které čistí boční linii bez zbytečné teatrálnosti. Vzadu jeden souvislý světelný pás přes celou šířku. To je motiv, který si víc a víc získává oblibu, protože funguje vizuálně i prakticky. Tvar a proporce navíc sedí tomu, co se v Evropě chápe jako střední třída. Čínská verze má délku 4850 mm, šířku 1890 mm, výšku 1505 mm a rozvor 2790 mm.

Kombi má být praktické, stejně ale sází na zajímavý design

To jsou čísla, která dávají dost prostoru posádce i zavazadlům a současně nepřehání absolutní rozměry. Takové, které by v městských ulicích spíš překážely. Právě zavazadelník je zde eso v rukávu, protože u Seal 06 DM-i Travel Edition deklaruje výrobce 650 litrů. To znamená o 100 litrů více než u sedanu. To v reálném nasazení často rozhoduje, jestli se rodinný víkend obejde bez skládání „jako Tetris“. V interiéru designéři sáhli na ovládací rozhraní, ze středového tunelu zmizel joystick převodovky a kruhový blok tlačítek. Řazení se přesunulo na páčku na sloupku řízení a tlačítka, která zůstala, jsou logicky seřazená v řadě.

iZdroj fotografie: BYD

Celé to působí čistěji a nechává víc místa pro loket a odkládací plochy. Výbava v čínském ceníku se nerozmáchla, ale dává smysl. Panoramatická střecha, chlazený schránkový prostor skrytý v centrální loketní opěrce a základní varianta systému BYD „God’s Eye C“. V reálu to znamená několik kamer, čidel a radarů, které pomáhají adaptivnímu tempomatu, automatickému nouzovému brzdění i udržování v jízdním pruhu. Sestava optiky jistě není zbytečně okázalá, ale kryje každodenní potřeby v hustém provozu i na dálnici.

Bez elektřiny v nějaké formě to nejde, tohle auto je hybrid

Podstatné je, že v čínské specifikaci sází Seal 06 kombi na plug-in hybridní pohon (PHEV) a je málo pravděpodobné, že by evropská verze dostala něco jiného. Základ tvoří atmosférický zážehový 1.5 s výkonem 101 koní, který spolupracuje s elektromotorem ve dvou výkonových stupních. Buď 163 koní nebo 218 koní, a k tomu jsou připravené dvě velikosti akumulátoru.

Tedy 10,8 kWh pro slabší elektrickou variantu a 15,87 kWh pro tu silnější. Z konstrukční logiky je vidět, že BYD sází v kombi Seal 06 na jemně sportovní vyznění. To podtrhuje nízko posazená záď s dotaženým páskem světel a relativně plochá střecha.  Ovšem vedle emocí drží i v rovině uživatelské praktičnosti. Kdy a za kolik dorazí do Evropy, je zatím ve hvězdách. O letošním září se spekuluje, o penězích se zatím taktně mlčí.

Koupíte si čínské auto?

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 14 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články